نرخ بیکاری در قم کاهش یافت


نرخ بیکاری در قم کاهش یافت

قم-ایرنا- استاندار قم با اشاره به اثربخشی سیاست‌های اقتصادی استان گفت: در طول یک سال گذشته در کنار حفظ اشتغال موجود و افزایش ظرفیت‌های تولید، نرخ بیکاری درقم کاهش یافته‌است.

بهرام سرمست روز سه شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان درجمع خبرنگاران بیان داشت: در طول یک سال گذشته برای فعال نگه داشتن واحدهای تولیدی تصمیمات و تسهیلات ویژه ای پرداخت گردیده‌است.

وی عنوان کرد: در این مدت به صورت یک هفته در میان از واحدهای تولیدی استان بازدیدهای میدانی انجام گرفته و ظرفیت های تولید و مشکلات آنها از نزدیک مورد پایش قرارگرفته‌است.

استاندارقم گفت:‌ خروجی بازدیدهای میدانی، افزایش ظرفیت‌های تولید و احیای واحدهای صنعتی است.

سرمست خاطرنشان کرد: باید تولیدکنندگان احساس کنند که مجموعه مدیریت استان پشتیبان آنها هستند و چنین احساسی امروز در بین تولیدکنندگان قم منتقل شده‌است.

وی گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی شده و تا پایان سال بالغ بر ۱۰۰ درصد این مصوبات عملیاتی خواهد شد.

معضل دفن ضایعات صنعتی قم چاره اندیشی می شود

وی همچنین با اشاره به معضل دفن ضایعات صنعتی بیان کرد: معاونت عمرانی استانداری قم برای دفن زباله های صنعتی با دستگاه های مسئول به زودی چاره اندیشی خواهد کرد.

سرمست اضافه کرد: آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های صنعتی برای مجموعه مدیریت استان قابل پذیریش نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: باید از سرمایه‌گذاری های انجام گرفته در استان به نحو درستی استفاده شده و از راکد ماندن آنها جلوگیری به عمل آید.

استاندار قم تصریح کرد: تسویه بدهی واحدهای تولیدی راکد، پرداخت تسهیلات جدید و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران جدید در حل مشکلات این قبیل واحدها در سطح استان دنبال شود.

سرمست خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت استان مخالف بلوکه شدن سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در شهرک های صنعتی بوده و در مسیر بازگشت این سرمایه‌ها به مدار تولید و فعالیت گام بر می‌دارد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید؛ این منطقه، به‌عنوان مهم‌ترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور نزدیک است، در چهارراه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب ، شرق و غرب ایران واقع‌شده است، لذا جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصربه‌فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

قم در حال حاضر دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و ۲.۸ درصد صنایع کشور با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۵۳ هزار تن و سرمایه‌گذاری افزون بر ۴۱هزار میلیارد ریال در این استان فعال است

استاندار قم امروز از چهار واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید و بعد از آن در سی و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت کرد، در این جلسه مشکلات و ظرفیت های تولیدی و اشتغال این چهار واحد تولیدی به صورت ویژه بررسی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی