2 شهرک ماهیان زینتی در بیرجند و قائن احداث می‌شود


2 شهرک ماهیان زینتی در بیرجند و قائن احداث می‌شود

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تفاهم نامه‌ای بین استانداری و جهاد کشاورزی استان با شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور منعقد شده که از این طریق دو شهرک ماهیان زینتی در شهرستان‌های بیرجند و قائن احداث می‌شود.

محمدمهدی سعیدی، امروز سه شنبه ۲۶ آذر گفت: سرانه مصرف انواع ماهی در استان به ازای هر نفر، چهار و نیم کیلو گرم است و با توجه به سلیقه مردم، قزل‌آلا پرتقاضاترین نوع ماهی استان بوده است.

وی از وجود ۷۰۰ باب استخر پرورش ماهی در استان خبر داد و افزود: در ۹ ماهه نخست امسال هزار تن انواع ماهی گرم آبی و ۴۰ تن ماهی سردآبی (قزل آلا) در استان تولید شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، وی اظهار کرد: همه ساله انواع ماهیان گرم آبی به صورت یارانه ای بین استخرداران توزیع می‌شوند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با استفاده از بند الف تبصره ۱۸ متقاضیان و علاقه‌مندان پرورش ماهی می‌توانند از تسهیلات ۷ درصدی بهره‌مند شوند.

سعیدی در خصوص وضعیت تولید ماهیان زینتی در استان، افزود: بیش از یک میلیون قطعه انواع ماهی زینتی تا کنون در استان تولید شده است.

وی به پرورش ماهی تیلاپیا در استان اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل پرورش ماهی تیلاپیا در دمای ۳۰ درجه شرایط پرورش آن در نیمه دوم سال میسر نشده است، اما با تفاهم نامه‌ای که با سازمان شیلات ایران منعقد شد، انتقال و توزیع ۵۰۰ هزار قطعه از این نوع ماهی به فروردین ماه سال آینده موکول شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری