آتش نشانی لندن از بدترین های انگلیس شد


آتش نشانی لندن از بدترین های انگلیس شد

آتش نشانی لندن بزرگ ترین سازمان آتش نشانی در انگلیس یکی از بدترین سازمان های آتش نشانی کشور است

آتش نشانی لندن از بدترین های انگلیس شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، آتش نشانی لندن، بزرگ ترین سازمان آتش نشانی در انگلیس، براساس بررسی های انجام شده، یکی از بدترین سازمان های آتش نشانی کشور است که بدون درس گرفتن از حوادث، منابع را تلف می کند و در زمینه آموزش، ناتوان است.

دو سال و نیم پس از فاجعه آتش سوزی در برج مسکونی گرنفل (Grenfell) در لندن، بررسی ها نشان می دهد که اتش نشانی لندن، یکی از بدترین ها در این کشور است و برای بهبود عملکرد، باید بسیار کار کند.
به نوشته روزنامه گاردین، بازرسان سلطنتی خدمات امدادی و آتش نشانی دریافته اند که آتش نشانی لندن از افراد مناسب با آموزش های لازم برخوردار نیست و مامورانی را برای اطفای حریق اعزام می کند که 5 سال است دوره ندیده اند.
براساس گزارش این بازرسان، شماری از رانندگان خودروهای آتش نشانی، 20 سال است که آموزش جدید ندیده اند.
گاردین به نقل از یکی از سخنگویان شهرداری لندن نوشت: این یافته ها، بسیار نگران کننده است.
به نوشته این روزنامه، در ماه جاری، صادق خان، شهردار لندن دنی کاتن (Dany Cotton)، کمیسیونر آتش نشانی لندن را که نظار عملیات اطفای حریق در برج گرنفل بود، وادار به کناره گیری کرد.
سخنگوی شهردار لندن گفت: کاملا آشکار است که باید اصلاحاتی صورت گیرد. در این بررسی مشخص شد از 45 سازمان آتش نشانی و امداد در انگلیس، 36 سازمان وضعیت بهتری از آتش نشانی لندن دارند.
آتش‌سوزی در برج مسکونی بزرگ گرنفل در غرب لندن در ۱ بامداد 24 خرداد 1396 آغاز شد و پس از ساعتها نزدیک ظهر ان روز مهار شد. براساس آخرین آمار اعلام شده در آن حادثه دلخراش ، 72 نفر از جمله شماری از کودکان جان‌ باختند و 70 نفر دیگر مصدوم شدند.
بررسی های این حادثه نشان داد ماموران آتش نشانی، به اشتباه از مردم خواسته بودند در آپارتمان های خود باقی بمانند تا کمک برسد در حالی که این کمک، هیچ گاه نرسید و قربانیان، در آتش و دود جان باختند. ساکنانی که بدون توجه به توصیه آتش نشانان از پله ها به بیرون فرار کردند، زنده ماندند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)