گزارش مستدلی از وجود ️کیک‌ آلوده در خراسان شمالی وجود ندارد


گزارش مستدلی از وجود ️کیک‌ آلوده در خراسان شمالی وجود ندارد

بجنورد- ایرنا- علیرغم انتشار اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی، مبنی بر دیده شدن رد پای کیک‌های آلوده به قرص در بجنورد و برخی نقاط خراسان شمالی، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان می‌گویند که هیچ گزارش مستدلی در این باره وجود ندارد.

یک فرد آگاه در دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی شامگاه سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: حتی پس از پیگیری ۲ مورد گزارش رسیده مبنی بر وجود قرص در کیک های عرضه شده در بوفه مدارس بجنورد، مشخص شد که این موارد شیطنت دانش آموزان بوده است.

وی اظهار داشت: والدین این دانش آموزان نیز اذعان کردند که فرزندانشان خود قرص را در کیک ها جاسازی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: کیک های بوفه این مدارس جمع آوری و بررسی شد اما هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

وی درباره انتشار خبری مبنی بر مسمومیت یک فرد در بجنورد بر اثر مصرف کیک آلوده به قرص های مشکوک، گفت: هیچ مسمومیتی در کار نیست، فرد ادعا کرد که کیک آلوده به قرص خورده اما این امر برای ما ثابت نشده نیست.

این منبع مطلع در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با درخواست این فرد، معده او نیز شست و شو داده شد اما مسمومیت او بر اثر مصرف کیک آلوده اثبات شده نیست.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی نیز مسمومیت فرد بر اثر مصرف کیک را رد کرد.

دکتر حسن براتی زاده اظهار داشت: حتی ۳۰ بسته کیک از همان برند از فروشگاه مورد ادعای وی مبنی بر خرید کیک آلوده از آن، جمع آوری و بررسی شد که هیچ موردی نداشت.
وی افزود: پلیس امنیت در حال پیگیری این موضوع است.

براتی زاده خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از توزیع کیک های آلوده به قرص، گشت های نظارتی را در استان فعال کرده است.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: توصیه های لازم به آموزش و پرورش و اصناف داده شده است و از مردم انتظار می رود موارد مشکوک را گزارش کنند.

بنابر اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مساله جاسازی قرص در کیک، موضوعی امنیتی است که با هدف تشویش اذهان عمومی و تخریب صنعت غذایی کشور انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان