«سوگ جامه» نگرشی شخصی و هنری به قصه رستم و سهراب دارد


«سوگ جامه» نگرشی شخصی و هنری به قصه رستم و سهراب دارد

نمایش «سوگ جامه» نگرش شخصی و هنری به داستان اساطیری شاهنامه فردوسی دارد.

ندا نوری بازیگر تئاتر, سینما و تلویزیون در خصوص نمایش « سوگ جامه»، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من با میثم عباسی سال‌ها همکاری داشته ام و در جریان نگارش نمایشنامه «سوگ جامه» نیز بودم. من قلم و ایده‌های میثم عباسی را دوست دارم و از طرفی دخل و تصرف در داستان‌های اسطوره‌ای و از فیلتر انسان دیگری گذر کردن، برای من هم جذاب است. نمایش «سوگ جامه» متن فاخر و خوبی دارد.

«سوگ جامه» نگرشی شخصی و هنری به قصه رستم و سهراب دارد

نوری در خصوص نقش خود در نمایش «سوگ جامه» گفت: من نقش تهمینه مادر سهراب و همسر رستم را بازی می‌کنم. متن نمایشنامه «سوگ جامه» با تغییراتی از داستان اصلی شاهنامه نوشته شده؛ در داستان شاهنامه تهمینه به رستم نگفته که پسری دارد و رستم از این موضوع بی خبر بوده است؛ اما در نمایش «سوگ جامه» تهمینه اعتراف می‌کند که من برای رستم پیکی فرستاده و او را با خبر کرده ام.در این نمایش خانواده رستم دستمایه ابر قدرت‌ها هستند و همین سبب نابودی آن‌ها می‌شود.

وی افزود: از نظر من نمایش هایی در این سبک مخاطبان زیادی ندارد و فکر می کنم که اگر هدف ما جذب مخاطبان زیاد برای تماشای نمایش بود، باید یک کار کمدی و موزیکال انجام می دادیم. با این حال در نمایش «سوگ جامه» نگرش شخصی و هنری مطرح است که برای تماشا آماده شده و هر کسی برداشت خود را از نمایش دارد و همین موضوع بسیار جذاب است.

بازیگر نقش تهمینه با اشاره به اینکه داستان‌های اساطیری وجود دارد و اگر شخصی شاهنامه را نخوانده باشد، از داستان رستم و سهراب باخبر است، بیان کرد: نویسنده‌های بزرگی در دوره‌ای می‌زیستند و داستان‌هایی را بنا به دوران‌های خود نوشته اند که البته گفته می‌شود، تاریخ تکرار می‌شود و ما هنوز هم ناحقی را می‌بینیم و این در تمام ادوار وجود داشته است. بنابراین زمانی که می‌بینید اتفاق‌ها و داستان‌های قدیمی هنوز هم در زندگی‌ها اتفاق می‌افتد، می‌توانید نگرش جدیدی بنا به قرنی که در آن زندگی می‌کنید به آن‌ها اضافه کنید.

«سوگ جامه» نگرشی شخصی و هنری به قصه رستم و سهراب دارد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403