بررسی وضعیت آوارگان سوری در دیدار وزرای خارجه عراق، ترکیه و لبنان


بررسی وضعیت آوارگان سوری در دیدار وزرای خارجه عراق، ترکیه و لبنان

وزیران امور خارجه عراق، اردن، ترکیه و لبنان در نشست روز سه شنبه در شهر ژنو سوئیس وضع آوارگان سوری را بررسی کردند.

بررسی وضعیت آوارگان سوری در دیدار وزرای خارجه عراق، ترکیه و لبنانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد محمد علی الحکیم، وزیر امور خارجه این کشور در جلسه‌ای با حضور ایمن الصفدی، مولود چاووش اوغلو و جبران باسیل وزیران خارجه اردن، ترکیه و لبنان در شهر ژنو سوئیس، وضع آوارگان سوری را بررسی کردند.

وزارت خارجه عراق افزود در این نشست چهارجانبه که در حاشیه مجمع جهانی آوارگان در ژنو تشکیل شد، وضع آوارگان سوری مورد بررسی قرار گرفت و در آن از سازمان ملل و سازمان‌های فعال در امور بشر دوستانه خواسته شد تا به مسئولیت خود در قبال این بحران هرچه بیشتر عمل کنند.

وزارت خارجه عراق تاکید کرد وزیران خارجه این چهار کشور، بحران آوارگان سوری را که نیازمند مداخلات نهاد‌های بشردوستانه برای دسترسی این افراد به یک زندگی مطلوب هستند، بررسی کردند.

در این نشست همچنین ارائه طرح‌های فوری برای کاهش مشکلات و درد و رنج‌های آوارگان و اتخاذ راهبرد‌هایی مبتنی بر حمایت از اقتصاد کشور‌های میزبان آوارگان و با هدف حفظ ثبات اجتماعی و اقتصادی این کشور‌ها، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزرای خارجه عراق، اردن، ترکیه و لبنان از سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری خواستند تا هر چه بیشتر به مسئولیت خود در قبال این بحران و تامین حمایت‌های انسانی از آنان عمل کنند.

نشست مجمع جهانی آوارگان از روز سه شنبه و همزمان با تصویب منشور جهانی آوارگان در سازمان ملل آغاز شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر