مجلس لایحه و طرح مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را جدا کرد


مجلس لایحه و طرح مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را جدا کرد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در رفع ایراد شورای نگهبان نسبت به جداسازی لایحه و طرح مناطق ویژه و آزاد اقدام کرد.

صدیف بدری در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در مجلس ایرادات شورای نگهبان به ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد بررسی و توجه نمایندگان قرار گرفت و با رای بالا نسبت به جدا کردن لایحه دولت در مورد ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری و طرح نمایندگان برای راه‌اندازی 13 منطقه ویژه اقتصادی اقدام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با رفع این ایرادات شورای نگهبان هم به لایحه دولت در احداث هشت منطقه جدید آزاد تجاری که یکی از آنها مربوط به استان اردبیل است و هم راه‌اندازی 13 منطقه ویژه اقتصادی نظر مساعد و مثبت خود را اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در لایحه جدید دولت علاوه بر سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی محدوده منطقه آزاد تجاری استان اردبیل گسترش یافته و سه شهرستان مشگین‌شهر، نمین و اردبیل را نیز شامل می‌شود.

بدری افزود: در مجلس نهم دو بار این لایحه رد شد اما از شروع مجلس دهم با نقش محوری که مجمع نمایندگان استان ایفا کردند بالاخره موفق شدیم تا تصویب منطقه آزاد را شاهد باشیم.

وی با قدردانی از همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و استاندار اردبیل در پیگیری این موضوع تصریح کرد: نقش اصلی و محوری را در این زمینه مجمع نمایندگان استان انجام دادند و در روزهای آینده با تائید شورای نگهبان امیدواریم به سرعت عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری اردبیل نیز فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چند مناطق آزاد موجود دارای ایرادات و اشکالاتی است اما همه استان‌های مرزی کشور باید از این مزیت بهره‌مند شود تا یک توسعه متوازن در استان‌های محروم اتفاق بیفتد.

بدری افزود: راه‌اندازی مناطق آزاد تجاری به جذب سرمایه‌گذاران و تقویت تولید ملی کمک خواهد کرد تا براساس سیاست‌های کلی نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و بند 10 و 11 آن بر توسعه حوزه نفوذی عملکردی این مناطق تاکید شده، بتوان در تقویت فعالیت‌های اقتصادی موثر واقع شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه