ظرفیت توسعه صنعتی برای اشتغال پایدار در سمنان مغفول واقع شده است


ظرفیت توسعه صنعتی برای اشتغال پایدار در سمنان مغفول واقع شده است

سمنان- ایرنا- نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: توسعه صنعتی رویه‌ای مهم برای ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان است که تاکنون این ظرفیت مغفول واقع شده است.

حمید علوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا تاثیر تحریم و فشارهای خارجی بر تولید و صنعت استان سمنان در یکسال گذشته را قابل‌توجه دانست و افزود: تحریم‌های خارجی و خودتحریمی‌های داخلی ۲ شاخص مهم در تشدید مشکلات بخش تولید و صنعت استان سمنان در یکسال گذشته بود.

وی خاطر نشان کرد: تولید در استان سمنان به دلایل مختلف از جمله تحریم از روند رو به رشد فاصله گرفته است و در عمل اجرای طرح‌های توسعه‌ای برای رونق اقتصادی در بخش صنعت به دلیل تحریم‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در کنار فشارهای خارجی، کاغذبازی‌های اداری در سال‌های گذشته مشکلات متعددی را برای بخش تولید و صنعت ایجاد کرده است که ادامه این روند واحدهای تولیدی استان را به تعطیلی می‌کشاند.

علوی اضافه کرد: مسوولان برای رفع مشکلات بخش صنعت و تولید استان عملگرا باشند و با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان شاهد رونق اقتصادی در استان باشیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: مشکلات اقتصادی کشور با برنامه‌ریزی‌های اصولی برطرف می‌شود و صنعتگران با تلاش شبانه‌روزی برای توسعه کشور در تلاش هستند.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۱۸.۲ درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403