کسی نمی‌تواند خدا را تحریم کند/ مومنان از گرانی‌ها دچار ترس نمی‌شوند


کسی نمی‌تواند خدا را تحریم کند/ مومنان از گرانی‌ها دچار ترس نمی‌شوند

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان‌اینکه هر کس خالص به خدا ایمان داشته باشد نگران تحریم‌های دشمن نمی‌شود، گفت: وقتی باور کنیم خزائن آسمان‌ها و زمین برای خدا است از گرانی‌ها ترس پیدا نمی‌کنیم، دشمن دولت را تحریم کرده اما کسی نمی‌تواند خداوند را تحریم کند.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» شامگاه سه‌شنبه، ۲۶ آذر در جلسه هفتگی هیات میثاق با شهدا که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: خداوند به انسان اختیار داده اما به صورت مطلق نیست.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: کسانی که ظلم می‌کنند گمان نکنند اینکه خداوند به آنها مهلت داده به نفع آنها است بلکه این مهلت سبب افزایش عذاب آنها است، امروز کسانی که اختلاس می‌کنند یا به مردم دروغ می گوید تنها مدتی مهلت دارند جولان دهند این مهلت‌ها تمام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: خدا به آنها مهلت می‌دهد که پیمانه و فرصت آنها پر شود و به عذاب دردناک برسند، در قیامت آنها را جلوی چشم همه خوار می‌کند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه هر کس به این نظام و امت خدمت می‌کند خداوند بر توفیقات او اضافه می کند، ابراز کرد: بدون شک کسانی که به کشور و این مردم خیانت می‌کنند به زودی رسوا می‌شوند.

راه بهره مندی از نعمات الهی

وی با بیان اینکه خداوند به ما اراده داده اما این اراده، توان، فرصت و امکانات محدود است، گفت: اگر اراده شما در مسیر اراده خداوند قرار گیرد در آن صورت نعمات خود را به شما عطا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: «صِراطَ الَّذینَ أَنعَمتَ عَلَیهِم» به کسانی اشاره دارد که در مسیر اراده الهی و «المَغضُوبِ عَلَیهِمْ» بر خلاف اراده الهی حرکت می‌کنند، اما «ضالّین» گاهی در مسیر درست گاهی در مسیر نادرست حرکت دارند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدا در مسیر اراده خدا حرکت کردند، به همین دلیل از نصرت و پشتیبانی خدا بهره مند شدند، گفت: برخی هم در مجالس اهل‌بیت(ع) شرکت می‌کنند هم در مجالس گناه و با خود فکر می‌کنند که این زرنگی است در حالی که آنها دچار خسارت هستند.

وی با اشاره به آیه ۹۶ سوره مبارکه اعراف، بیان کرد: اگر می‌خواهید در همه زمینه‌ها موفق شوید انگیزه خود را خالصانه برای خداوند و بر مبنای ایمان قرار دهید، در مدیریت انگیزه، برنامه و امکانات لازم است برای پست و مقام کار نکنید بلکه خالصانه برای خدا کار کنید، عجیب است که امروز برخی میلیاردی خرج می‌کنند که به صندلی قدرت برسند که دوام طولانی هم ندارد.

رمز پیروزی رزمندگان دفاع مقدس

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: اگر شما انگیزه خود را خالص و برای خدا کنید او شما را یاری می‌کند، در جبهه‌ها حب و بغض رزمندگان همه برای خدا بود که به یاری او پیروز شدند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه باید انگیزه‌های شما مومنان بر اساس ایمان به خدا باشد، تاکید کرد: وقتی باور کنیم خزاین آسمان‌ها و زمین برای خدا است از گرانی‌ها ترس پیدا نمی‌کنیم، دشمن دولت را تحریم کرده اما کسی نمی‌تواند خداوند را تحریم کند.

وی افزود: هر کس خالص به خدا ایمان داشته باشد نگران تحریم‌های دشمن نمی‌شود زیرا اعتبار خداوند پشتیبان او است که ملک و کلید آسمان و زمین در دست او است، کلید گشایش‌ها در دست خداوند و اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: امروز کسانی که در کشور بی‌خدایی می‌کنند صرفا جولان می‌دهند و هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند، زیرا این امت و کشور در مسیر اراده الهی حرکت می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر ما در مسیر اراده الهی حرکت کنیم باید حلال و حرام را دقیق در نظر بگیریم، برخی افراد بی‌دین قانون فوتبال را می‌پذیرند اما قانونی الهی را نمی‌پذیرند در حالی که هر کس تابع قانون الهی باشد به او گشایش داده می‌شود.

وی با اشاره به آیه دیگری از قرآن کریم مبنی بر اینکه خداوند به پیامبر(ص) فرمود اگر در مسیر اراده من حرکت کنی تو را یاری خواهم کرد، گفت: هر سیستمی رمز عبوری دارد، با اراده خدا حرکت کنید شما را یاری خواهد کرد، قدرت، عزت و هدایت بی‌نهایت را نصیب شما خواهد کرد. شهدا اینگونه بودند که نزد همه عزیز هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه در انقلاب اسلامی اکثریت مردم جامعه ما زیر پرچم امام حق آمدند در مسیر اراده الهی حرکت کردند که پیروز شدند، اظهار کرد: ۴۱ سال از انقلاب گذشته چون اکثر امت ما در مسیر اراده الهی حرکت کردند و به ولایت امید داشتند هیچ مانعی آنها را از پا نیاورده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن دنبال تغییر ذایقه الهی مردم کشرمان است، ابراز کرد: آنها دنبال این هستند که ذایقه مردم را به سوی یزیدیان زمان یعنی آمریکا و اروپا بچرخانند و این همان پیچ تاریحی خطرناک است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند.

وی با بیان اینکه حوزه، دانشگاه و نخبگان باید تاریخچه ثبات قدم مردمان درستکار و شهدا را برای مردم بیان کنند که راه شهدا را تداوم دهند و به گشایش و فتح الفتوح برسند، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم اگر به عهد الهی وفا کنید خداوند به عهد خود وفا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: تمام امید دشمنان این بود که در فتنه اخیر مردم را منفجر کنند اگر اعجاز رهبر معظم انقلاب در آن صبح یکشنبه نبود کشور دچار جنگ داخلی شده بود، اگر مردم درست و در مسیر اراده الهی پشت ولایت فقیه حرکت کنند این انقلاب به ظهور می‌رسد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !