واشنگتن در تنگنای بدعهدی با پیونگ‌یانگ


واشنگتن در تنگنای بدعهدی با پیونگ‌یانگ

تهران-ایرنا- به گفته تحلیلگران، کره‌شمالی با بی‌پاسخ گذاشتن درخواست‌ استیون بیگان ، نماینده ویژه آمریکا، برای ازسرگیری مذاکرات، دولت دونالد ترامپ را در تنگنا قرار داده است .

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، بی‌پاسخ گذاشتن درخواست‌های مکرر دولت آمریکا از سوی کره‌شمالی نشان از بازگشت مرحله مخاطره‌جویی دو کشور دارد.

بیگان، یکشنبه، چند هفته قبل از اتمام مهلت پیونگ یانگ به واشنگتن برای ارایه پیشنهاد و راهکاری جدید در رابطه با مذاکرات هسته‌ای بین آمریکا و کره شمالی و تشدید تنش‌ها بین دو کشور به سئول سفر کرد.
گمانه زنی ها حاکی از آن بود،‌ بیگان ممکن است به منظور ارتباط با همتای خود در کره شمالی به روستای مرزی پانمونجوم سفر کند اما، از قرار معلوم، پیونگ یانگ به درخواست بیگان پاسخی نداد.

هدف بیگان از سفر به سئول که سه شنبه پایان یافت، گفت وگو با "لی دو هون"، نماینده ویژه کره جنوبی در امور کره شمالی، درباره چگونگی حفظ پویایی گفت وگو با کره شمالی، پیشرفت تلاش های مشترک برای خلع سلاح هسته ای این کشور و برقراری صلح پایدار در شبه جزیره بود.
مذاکرات کاری نمایندگان هسته ای آمریکا و کره شمالی پس از نشست بی نتیجه فوریه "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون"، سران دو کشور، در هانوی متوقف شد. نمایندگان دو کشور ماه اکتبر در استکهلم سوئد گرد هم آمدند اما، این مذاکرات پیشرفتی نداشت و کره شمالی اعلام کرد، آمریکا با دست خالی در مذاکرات حاضر شد.
ترامپ هفته پیش کره شمالی را به اقدام نظامی تهدید کرد و گفت، چنانچه کیم دست به اقدامات خصمانه بزند، همه چیز را از دست خواهد داد.
بیگان در سئول به خبرنگاران گفت: واشنگتن هیچ ضرب الاجلی را نمی پذیرد و می دانیم کره شمالی به احتمال زیاد در روزهای آتی دست به اقدامی تحریک آمیز می زند. چنین اقدامی، بدترین کار در روند برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره است.

به گفته تحلیلگران، امتناع پیونگ یانگ از گفت وگو درباره تلاش های جدی برای خلع سلاح هسته ای و مطالبه لغو تحریم های بین المللی، دولت "دونالد ترامپ" را در تنگنا قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام