5 واحد متخلف عرضه مرغ زنده در شاهین‌دژ پلمب شد


5 واحد متخلف عرضه مرغ زنده در شاهین‌دژ پلمب شد

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی شاهین‌دژ گفت: با هدف حفظ سلامت و افزایش بهداشت عمومی، پنج واحد عرضه مرغ زنده در این شهرستان پلمب شد.

علی گردعلی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زنده‌فروشی پرندگان در بازارهای محلی و مغازه‌های مرغ‌فروشی یکی از راه‌های مهم انتقال بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد طیور به شمار می‌رود و از مهمترین تهدیدها علیه بهداشت عمومی است.

وی افزود: طرح برخورد با متخلفان عرضه مرغ زنده در سطح شهرستان به صورت دایمی در دستور کار دامپزشکی قرار دارد و با متخلفان این عرصه به صورت جدی برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: روش عرضه مرغ زنده و کشتار آن به صورت غیربهداشتی و غیراستاندارد به علت احتمال انتقال بیماری در بسیاری از کشورهای جهان منع قانونی دارد و این روش یک شیوه منسوخ شده در عرضه گوشت مرغ به شمار می‌رود.

وی از شهروندان خواست تا فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و در صورت مشاهده عرضه فرآورده‌های خام دام غیربهداشتی، مراتب را به کارشناسان شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

«گردعلی» گفت: مرغ‌ باید در کشتارگاه و با نظارت کارشناسان دامپزشکی ذبح شود و در صورتی که مرغ در مراحل قبل و بعد از کشتار مشکل بیماری داشته باشد، از وارد شدن آن به چرخه مصرف انسانی جلوگیری به عمل می‌آید اما در مراکز عرضه مرغ زنده چنین نظارتی وجود ندارد.

شاهین‌دژ با ۹۲ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک روش ساده برای حفظ ارزش دارایی در زمان بحران