تورگردان شکار مجرم شناخته شد


تورگردان شکار مجرم شناخته شد

اسرافیل شفیع‌زاده، برگزارکننده تور‌های شکار در ایران که سالهاست به دلیل فراهم آوردن مقدمات شکار اتباع خارجی در ایران مورد انتقاد واقع می‌شود در پی توهین به یک خبرنگار محیط زیست مجرم شناخته شد.

تورگردان شکار مجرم شناخته شداسرافیل شفیع‌زاده، برگزارکننده تور‌های شکار در ایران که سالهاست به دلیل فراهم آوردن مقدمات شکار اتباع خارجی در ایران مورد انتقاد واقع می‌شود در پی توهین به یک خبرنگار محیط زیست مجرم شناخته شد.

به گزارش «تابناک»؛ خرداد ۹۷ سازمان حفاظت محیط زیست با فروش مجوز شکار به اتباع خارجی و بازکردن پای شکارچیان آمریکایی به زیستگاه‌های شاخصی، چون پناهگاه حیات وحش حیدری، آن هم در بحبوحه فصل زادآوری حیات وحش، دوستداران محیط زیست را غافلگیر کرد. این شکارچیان توسط شرکت گردشگری یاسمین پارسه به مدیریت اسرافیل شفیع‌زاده برای شکار کل و قوچ و آهو به استان‌های یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان وارد شده بودند.

انتشار گسترده انتقادات دانشگاهیان و نمایندگان مجلس نسبت به شکار، در رسانه‌ها و فضای مجازی سرانجام سبب شد شفیع‌زاده که اصلی‌ترین ذی‌نفع گردشگری شکار در این شناخته می‌شود، طی تماسی تلفنی، شادی مدرس، خبرنگار و فعال منتقد شکار را که صدور مجوز شکار را «خونفروشی» تعبیر کرده بود مورد توهین قرار داده علیه وی طرح شکایت کند که به صدور رای منع تعقیب منجر شد. حالا پس از گذشت چند ماهی از این ماجرا خبر محکومیت کیفری شفیع‌زاده به جرم توهین به این خبرنگار، امتیازی منفی در کارنامه این تورگردان شکار به ثبت رسانده است. امتیازی که بدون شک حضور شفیع‌زاده را در رسانه‌ها با مشکلی جدی مواجه ساخت.
تورگردان شکار مجرم شناخته شدگفتنی است، سال گذشته پس از آنکه خبر توهین شفیع‌زاده در فضای مجازی منتشر شد، حمید ظهرابی، معاون وقت سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد که در صورتی که مجرم بودن شفیع‌زاده احراز شود، سازمان حفاظت محیط زیست محرومیت از پروانه‌های شکار را به صورت کوتاه یا بلندمدت به عنوان تنبیه برای وی در نظر خواهد گرفت.

شفیع‌زاده، اسفند ۹۲ با حضور در شبکه یک سیما، گردشگری شکار را فعالیتی ارزآور معرفی و اعلام کرد که توانسته در آمریکا مشتریانی پیدا کند که بابت پروانه شکار هر قوچ لارستان در ایران صد هزار دلار می‌پردازند.
.slide_vertical_padding

شرکت‌های برگزارکننده تور‌های شکار در ایران که تعدادشان به سه شرکت هم نمی‌رسد، پروانه شکار هر چارپا را بسته به نوع گونه بین ۶ تا ۲۲هزار دلار به شکارچیان خارجی می‌فروشند. بخش اندکی از این مبلغ عاید دولت و بخش عمده آن نصیب شرکت برگزارکننده تور شکار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان