آیا درِ اتاق رییس دانشگاه بر دانشجو باز می‌ماند؟


آیا درِ اتاق رییس دانشگاه بر دانشجو باز می‌ماند؟

شیراز - ایرنا - ارتباط بی واسطه رییس دانشگاه با دانشجویان موضوعی است که همواره منشاء بحث و چالش بوده است ، تجربه نشان داده در سال‌هایی که ارتباط رییس دانشگاه با دانشجویان کمرنگ شده دانشگاه نیز به حاشیه رفته است ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اکنون بر ارتباط موثر و مداوم با دانشجویان تاکید دارد و معتقد است درِ اتاق رییس دانشگاه باید بر...

دکتر مهرزاد لطفی روز چهارشنبه در نخستین نشست با شورای صنفی مرکزی دانشگاه بر دو موضوع درس خواندن و احساس مسوولیت تاکید کرد و با بیان اینکه رسالت دانشگاه، موضوع آموزش است و باید برای دانشجو تلاش بیشتر شود، عنوان کرد: باید درِ اتاق رییس دانشگاه همیشه بر دانشجو باز باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از احساس مسوولیت دبیران شورای صنفی مرکزی دانشگاه تقدیر کرد و بر برگزاری نشست فصلی با دانشجویان این شورا، با هدف بررسی روند خدمات رسانی دانشگاه به دانشجویان تاکید کرد.

لطفی با اشاره به اهمیت تقویت روحیه درس خواندن به عنوان نخستین وظیفه هر دانشجو، گفت: فلسفه وجود دانشجو در دانشگاه، درس خواندن است و باید آموزش را در اولویت قرار دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشتر نیز در دیدار با شورای مرکزی مجمع نمایندگان تحصیلات تکمیلی دانشگاه با توجه به اهمیت و جایگاه دانشجویان عنوان کرد: نخستین نشست مسوولیت خود را، ابتدا با دانشجویان آغاز کردم، زیرا فلسفه وجود دانشگاه، وجود دانشجویان است.

لطفی تفکر مدیریتی خود را دانشجویی و دانشجو محور خواند و افزود: به عنوان یک معلم در این دانشگاه، دانشجویان را بسیار دوست دارم و به عنوان یک حامی، از دانشجویان حمایت می کنم.

او خود را حامی تشکل ها و گروه های دانشجویی دانست و بر اهمیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تاکید کرد.

دانشگاه و رویکرد دانشجو محور

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست از رویکرد دانشجو محور سرپرست دانشگاه تقدیر کرده و گفت: شورای صنفی مرکزی، کامل ترین و بزرگ ترین مجموعه دانشجویی است که با انتخاب دانشجویان برگزیده شده اند، برای امور رفاهی دانشجویان، همیشه در حال پیگیری هستند.

کوروش عزیزی ، پیگیر بودن و زبان دانشجو بودن را از ویژگی های اصلی اعضای این شورا عنوان کرد و افزود: برای دانشگاه نیز حضور شورای صنفی، فرصتی مناسب، بازویی دوطرفه، واسطه ای بین دانشجویان و مسوولان محسوب می شود که برای رفاه بیشتر دانشجویان فعالیت دارند.

سید مجتبی میر ابراهیمی مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گزارشی از عملکرد حوزه خود در رابطه با رفاه دانشجویان ارایه کرد.

دبیر شورای صنفی مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این نشست، با معرفی ساختار کلی شورای صنفی مرکزی دانشگاه گفت: این شورا شامل کمسیون های رفاهی، خوابگاهی، آموزشی و ورزشی می شود که در هر زمینه به معاونت های مربوطه مراجعه شده و طی نشستی با مسوولان آن حوزه، نیازهای دانشجویان مطرح می شود.

سهیلا جانفزا افزود: افزایش پذیرش دانشجو بیش از ظرفیت دانشگاه، کمبود فضای آموزشی و کلاس درس، کمبود فضای آموزشی در بیمارستان ها و مراکز درمانی، کمبود فضا و ظرفیت خوابگاه های دانشجویی و تعداد اعضای هیات علمی از جمله نیازهای مطرح شده از سوی دانشجویان است.

وی ابراز امیدواری کرد: با دلسوزی و توانمندی سرپرست دانشگاه، نتایج خوبی در این زمینه به دست آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟