دکتر «یارمحمد قاسمی» امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تاریخچه علم ، اظهار کرد: در دوران رئالیسم ارسطویی تاکید بر ذاتگرایی بود و در دوره رنسانس - دوره تحولی عظیم در روش تحقیق- در برابر فلسفه ذهن گرا، پارادایم تخصص گرایی در علم را ایجاد کرد و پس از آن ابداع روشنگری که دکارت مطرح کرد تجربه و استدلال جای ذهنگرایی را گرفت.
دانشیار جامعهشناسی دانشگاه ایلام با بیان اینکه در آموزش عمومی حافظه محوری در پرورش دانشآموز برای عبور از آزمون ها، اتلاف خلاقیت است، گفت: راه خروج از این مشکلات تغییر مسیر آموزش به سمت عدالت آموزشی، تغییر در سقف آموزش و روش تحقیق، به کارگیری شیوه های جدید آموزشی در آموزش و پرورش و تغییر رادیکال در نظام ارزیابی و اعتقادی است.
دکتر «تاجالدین صالحیان» سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان نیز، اظهار کرد: پژوهش مربوط به نسل دوم دانشگاه ها است که پس از دانشگاه های نسل اول یا همان آموزش محور پا به عرصه گذاشتند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ایلام گفت: مهم ترین مشکلات پژوهش در کشور و استان را عدم وجود مدیریت واحد در امر پژوهش، بودجه ناکافی و کمبود اعتبار و عدم جایگاه پژوهش در ساختار اداری و اجرایی است.
در این مراسم، از دکتر حبیبالله محمودیان پیشکوت پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت و اساتید، کارکنان و دانشجو معلمان پژوهشگر برتر تجلیل شد.
انتهای پیام