نوسازی ناوگان حمل و نقل گیلان دستاورد زیست محیطی دارد


نوسازی ناوگان حمل و نقل گیلان دستاورد زیست محیطی دارد

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل، عنوان کرد: نوسازی ناوگان علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه ها به لحاظ زیست محیطی دستاورد خوبی خواهد داشت.

ارسلان زارع امروز(سه شنبه) در دیدار مدیرکل و راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان که در استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات خوب و مطلوب شرکت های حمل و نقل بار و مسافر و ناوگان عمومی برون شهری و درون شهری و راهداران فداکار در طول ایام سال به ویژه نوروز، اربعین و طرح زمستانی، اظهار کرد: شاهد حضور هوشمندانه و صمیمانه ناوگان حمل و نقل عمومی استان در کنار مردم در جریان اصلاح نرخ سوخت و سهمیه بندی بنزین بودیم.

وی با اشاره به میانگین سنی بالای ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر استان نسبت به کشور، افزود: دولت طی سالیان گذشته اقدام به ارائه تسهیلات جهت نوسازی و بهسازی ناوگان عمومی کرده است، اما به دنبال تحریم های ظالمانه دشمنان و وضعیت درآمدی دولت، با مشکلاتی در زمینه تامین اعتبار مواجه هستیم.

این مقام مسئول گیلان را استانی گردشگرپذیر دانست و گفت: خوشبختانه طی امسال شاهد افزایش ۱۷ درصدی صادرات از گیلان هستیم، اما با راه اندازی تجارت ایران و اوراسیا زمینه توسعه حمل و نقل بین المللی برای گیلان وجود دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل، عنوان کرد: نوسازی ناوگان علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه ها به لحاظ زیست محیطی دستاورد خوبی خواهد داشت، زیرا توسعه پایدار گیلان در سند آمایش سبز - آبی و زیست محیطی دیده شده است.

وی خواستار همراهی بانک های عامل جهت ارائه تسهیلات نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل شد و خاطرنشان کرد: با ناوگان فعلی شاهد جابجایی بیش از سه میلیون نفر مسافر و شش میلیون تن کالا از ابتدای سال تاکنون بودیم که نشان دهنده ظرفیت های بالای استان در این بخش است.

زارع با بیان اینکه تحریم های اقتصادی ضرورت تجارت با کشورهای حاشیه دریای خزر را روز به روز بیشتر می کند، یادآور شد: دبیرخانه اوراسیا را راه اندازی کردیم و در آینده نزدیک شاهد افزایش ترانزیت خواهیم بود.

وی در پایان ارتقای شاخص های استان را موجب رضایتمندی مردم و ایجاد امید و نشاط اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: باید در کنار نصب دوربین های نظارتی و ثبت تخلف و استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی، سطح فرهنگ ترافیکی مردم را بالا ببریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مهدی کیا بنام بهار هنگام