گازرسانی به 7 شهر و 23 روستای استان فارس کلید خورد


گازرسانی به 7 شهر و 23 روستای استان فارس کلید خورد

شیراز - ایرنا- طرح توسعه گاز رسانی به نقاط پراکنده استان فارس در دو شهرستان آباده و خرم بید در قالب 7 شهر و 23 روستای شمال فارس آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس روز چهارشنبه اعلام کرد: این طرح مشترک برای دو شهرستان آباده و خرم بید به طول ۲۸ کیلومتر با نصب ۴۸۰ فقره انشعاب و با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال برای نقاط پراکنده و ساخت و سازهای جدید آغاز شد و در مدت یک‌سال انجام می‌شود .

غلامعباس حسینی افزود : با تکمیل این پروژه حدود ۵۰۰ خانوار روستایی و شهری در شهرهای صغاد ، بهمن، آباده ، سورمق و ایزدخواست و صفاشهر و قادرآباد و روستاهای تحت پوشش از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی از آغاز عملیات گازرسانی به ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی در منطقه بید اعلم آباده نیز خبر داد و گفت : این طرح با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال با نصب ۱۰۰ فقره انشعاب در مدت یک سال انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس همچنین مصرف گاز طبیعی در ۸ ماهه نخست امسال در استان فارس را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: امسال در استان فارس در فصل گرم روزانه ۴۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف شده است.

حسینی با بیان اینکه میزان مصرف گاز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۶درصد کاهش داشته افزود: میزان مصرف گاز طبیعی در مدت مشابه پارسال ۷میلیارد و ۹۸۰ میلیون متر مکعب بوده است.

به گفته وی با هدف بهینه سازی مصرف گاز در استان و سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی ، امسال مصرف سوخت نیروگاه‌ها محدود شده است.

در استان فارس بیش از یک میلیون و ۴۶۴ هزار مشترک از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق