فوت پرستار مبتلا به آنفلوانزا در کرمان


فوت پرستار مبتلا به آنفلوانزا در کرمان

ابوالقاسمی گفت: هفته گذشته یک پرستار بردسیری در پی ارائه خدمات به بیمار مبتلا به آنفلوانزا به این بیماری مبتلا شد و درگذشت.

فوت پرستار مبتلا به آنفلوانزا در کرمان

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امان اله ابوالقاسمی رئیس نظام پرستاری کرمان با اشاره به فوت پرستار بردسیری گفت: آنفلونزا نوع H۱N۱ در سراسر کشور شایع شده است و تعداد بالایی از همکاران در بردسیر به این بیماری مبتلا شده اند. هفته گذشته نیز یکی از پرستاران اورژانس ۱۱۵ پایگاه محور بردسیر به سیرجان به این بیماری مبتلا شد و روز گذشته فوت کرد.

او ادامه داد: مرحوم فرهاد امیر پورسعید با ۴۲ سال سن، هفته گذشته در پی ارائه خدمات به بیمار مبتلا به H۱N۱ به این بیماری مبتلا شد و از بیمارستان قائم بردسیر به بیمارستان افضلی پور کرمان منتقل شد و در تاریخ ۱۶ آذر ماه دچار ایزوله تنفسی و روز بعد به ICU منتقل شد.

کمبود نیروی پرستاری

رئیس نظام پرستاری کرمان با اشاره به این که با توجه به شیوع بیماری آنفلونزا و مراجعه بیشتر مردم به بیمارستان ها، کمبود نیرو مشهودتر است، اظهار کرد: از آن جایی که استخدام پرستاری در سال‌های اخیر متوقف شده و جایگزینی هم برای بازنشستگان وجود نداشته است، کمبود نیروی پرستاری به شدت قابل لمس بوده و همکاران با اضافه کار اجباری و شیفت‌های متعدد روبرو هستند بنابراین پرستاران به شدت دچار خستگی و فرسودگی شده و به این دلیل مستعد انواع بیماری‌ها می‌شوند.

بیشتر بخوانید: کمبود پرستار؛ تنها مشکل جامعه پرستاری نیست

او با بیان این که پرستاران و فوریت‌های پزشکی در برخورد با بیماران در صف اول درمان قرار دارند و به لحاظ سختی کار در معرض انواع بیماری‌های عفونی هستند، تصریح کرد: قانون ارتقا بهره وری و بازنشستگی پیش از موعد برای پرستاران بردسیر و فوریت‌های پزشکی اجرایی نمی‌شود بنابراین پرستاران با بی انگیزگی به ارائه خدمات می‌پردازند.

ابوالقاسمی یادآوری کرد: جامعه پرستاری همچنین با طرح قاصدک و ادغام اضافه کار و کارانه مخالف هستند، بنابراین اضافه کار پرستاران باید پایان هر ماه پرداخت شود. متاسفانه معوقات جامعه پرستاری به شدت زیاد است و با توجه به این که این افراد از زندگی و سلامت خود می‌گذرند تا به مردم خدمات ارائه نمایند بنابراین باید به مشکلات پرستاران توجه شود.

او افزود: امیدواریم مسئولین گام‌های مثبتی در خصوص رفع موانع خدمتی پرستاران بردارند و کارانه پرستاران نیز که چند سال هیچ گونه تغییری نداشته، افزایش یابد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403