باند کلاهبرداری 600 میلیاردی در دام پلیس


باند کلاهبرداری 600 میلیاردی در دام پلیس

فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری افرادی که با تشکیل باندی اقدام به کلاهبرداری 600 میلیارد ریالی در شهرستان‌های آمل، قائمشهر، ساری و بابل کرده بودند، خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار"سید محمود میرفیضی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از سوی افرادی سودجو از شهروندان در سطح شهرستان های مرکزی استان با استفاده از چک‌های بلامحل و مراجعه تعدادی شاکی به مرجع قضائی و انتظامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی سرانجام ماموران انتظامی کلانتری ۱۵ شهرستان بابل موفق شدند یکی از اعضای این باند کلاهبرداری را شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را به همراه ۴ همدستش در شهرستان بابل دستگیر کنند.

وی ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، اعضای این باند با تهیه دسته چک از شعبات مختلف بانک‌ها، برگه‌های چک خود را با امضاء شخصی به ازای دریافت درصدی از مبلغ چک به دیگران می‌فروختند و علاوه بر آن با دریافت خدمات و خرید کالا از فروشگاه‌ها و مراکز خرید و ارائه چک‌های بلامحل از متصدیان این واحدهای صنفی و شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.

میرفیضی، اظهار کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس تاکنون به ۶۰۰ میلیارد و ۴۹۸ میلیون ریال کلاهبرداری از ۱۳۲ شهروند در شهرستان های " آمل، قائم شهر، ساری، بابلسر و بابل" اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که، متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان توصیه کرد: در زمان خرید و فروش اقلام و انجام معاملات از پذیرش چک ها و اوراق مالی فاقد اصالت و اعتماد بی جا به افراد ناشناس جدا خودداری و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 471293

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی