اعتصاب پرستاران، خدمات درمانی در ایرلند شمالی را فلج کرد


اعتصاب پرستاران، خدمات درمانی در ایرلند شمالی را فلج کرد

لندن – ایرنا – اعتصاب بی‌سابقه هزاران نفر از پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایرلند شمالی در اعتراض به وضعیت شغلی که امروز (چهارشنبه 27 آذر) به مدت 12 ساعت ادامه دارد، خدمات درمانی این منطقه را فلج کرده است.

بر اثر این حرکت اعتراضی که گفته می‌شود حدود ۹ هزار پرستار حضور دارند بسیاری از نوبت‌های بیماران لغو، بخش‌های غیر اورژانس تعطیل و خدمات آمبولانس با تاخیرهای طولانی مواجه شده است.

براساس آمارهای منتشر شده، سطح درآمد پرستاران در ایرلند شمالی از همتایان خود در انگلیس به مراتب پایین‌تر است، به گونه‌ای که این اختلاف تا چهار هزار و ۶۷۷ پوند برای حقوق پرستار با سابقه می‌رسد.

پس از سقوط دولت محلی ایرلند شمالی در سال ۲۰۱۷، اعتراض پرستاران این منطقه راه به جایی نبرده و دورنمایی برای افزایش حقوق آنها مشاهده نمی‌شود.

بر اساس آمار کالج سلطنتی پرستاران، نزدیک به نیمی از پرستاران در ایرلند شمالی قصد دارند به دلیل دستمزدهای پایین و مشکلات کمبود نیروی انسانی، از این حرفه کناره‌گیری کنند.
هم‌زمان اعضای سه اتحادیه بزرگ کارگری یونیسون، یونایت و نیپسا، امروز دست از کار خواهند کشید. معترضان که از کارگزاران بخش‌ آمبولانس و نیروهای خدماتی بخش سلامت هستند به وضعیت شغلی خود معترضند.

هرچند پرستاران بخش‌هایی مانند سرطان و اورژانس بیمارستان‌ها در این حرکت اعتراضی شرکت نخواهند کرد اما فشار سنگینی را بر سازمان درمانی ایرلند شمالی وارد می‌آورد که در حال حاضر به دلیل کمبود نیروی متخصص و طولانی بودن زمان انتظار بیماران، مورد انتقاد قرار دارد.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت ایرلندشمالی، سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار بیمار در این منطقه برای ملاقات اولیه با پزشک در فهرست انتظار بوده‌اند.

« جولیان اسمیت » وزیر ایرلند شمالی دولت انگلیس گفته که همه تلاش خود را برای رسیدن به توافق میان احزاب سیاسی در ایرلند شمالی و تشکیل دولت محلی به کار خواهد بست.

در حال حاضر حزب دمکراتیک اتحادگرا و شین‌فین دو حزب عمده ایرلند شمالی به شمار می‌رود که باوجود شکست در انتخابات سراسری هفته گذشته در انگلیس، هنوز برای تشکیل دولت محلی به توافق نرسیده‌اند.
2023

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403