هزینه کردن در فعالیت‌های فرهنگی، سرمایه‌گذاری است


هزینه کردن در فعالیت‌های فرهنگی، سرمایه‌گذاری است

یزد- ایرنا - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه هرگونه هزینه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی یک سرمایه‌گذاری برای آینده است گفت: این سرمایه‌گذاری در بلند مدت اثرات خود را در جامعه نشان می‌دهد که نیازمند صبر و پشتکار است.

محمد روح‌الامینی روز چهارشنبه در دیدار با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد به ظرفیت‌های موجود در بدنه این سازمان اشاره کرد و افزود: هیئات، مساجد، روحانیون و مداحان از جمله این ظرفیت‌ها هستند که می‌توان در حل بسیاری از امور اجتماعی از آنها بهره برد.

وی با بیان اینکه بودجه فعالیت‌های فرهنگی کافی نیست ادامه داد: افزایش بودجه سازمان تبلیغات اسلامی نیازمند همراهی دستگاه‌های حاکمیتی استان است که سازمان مرکزی نیز در این حوزه آنچه را که در توان داشته باشد به میدان خواهد آورد.

همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ، کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان به ویژه مناطق آسیب‌پذیر را از اولویت‌های این معاونت دانست و افزود: در این راستا تقویت مدارس دولتی در سرلوحه برنامه ها قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون فعالیت های خوبی در جهت تقویت آن ها صورت گرفته است.
سید مجتبی حسینی پور به نقش امام جماعت در مساجد و محلات اشاره کرد و اظهار داشت: امام جماعت در یک محله باید نقش رهبریت را ایفا کند و به نوعی محل رجوع نیازهای مردم در محله باشد.

وی تاکید کرد: حمایت از فعالیت های تبلیغی و فرهنگی طلاب جوان که با روحیه جهادی در نقاط مختلف به ویژه حاشیه شهر و روستاها مشغول فعالیت هستند باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

این مسوول بر لزوم استفاده از تجربیات گذشتگان تاکید کرد و گفت: در طول تاریخ چهل ساله انقلاب مساجد در برهه های حساس بسیار موثر بودند اکنون نیز باید از ظرفیت موجود در مساجد جهت حل بسیاری از معظلات موجود در جامعه بهره برد.

حسینی پور به اجرای طرح آمایش مساجد در استان اشاره کرد و افزود: نباید نسبت به حوزه مسجد سازی به بهانه های مختلف غفلت کرد بلکه باید با استفاده از ظرفیت خیرین در نقاط موردنیاز مساجدی با کارکردهای واقعی احداث کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق