کارشناس حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد فناور برتر کشور شد


کارشناس حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد فناور برتر کشور شد

یاسوج- ایرنا- محسن پاکباز کارشناس حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از طرف عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور به عنوان فناور برتر سال 98 این سازمان انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، محسن پاکباز دارای مدرک دکترای شیلات و کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تاکنون پنج مورد اختراع در حوزه محیط زیست و شیلات داشته است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویرامد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تهران با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در ۲۵ آذر ماه ۹۸ برگزار شد.

سید اسد الله هاشمی افزود: محسن پاکباز کارشناس و رئیس اداره نظارت برحیات وحش محیط زیست استان به دلیل ثبت پنج اختراع در سازمان ثبت اسناد کشور در سال ۹۸ به عنوان فناور برتر سال ۹۸ معرفی شد و لوح سپاس دریافت کرد.

وی بیان کرد: اردیبهشت ماه سال گذشته نیز طرح ارائه شده «محسن پاکباز» دانشجوی دکترای شیلات و رئیس اداره نظات بر حیات وحش اداره کل کهگیلویه و بویراحمد به عنوان طرح برگزیده جشنواره اختراعات و ابتکارات خلیج فارس با محوریت بنیاد نخبگان هرمزگان انتخاب شد.

هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامین با وسعت ۲۵ هزار ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با دو هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد.
در میان این مناطق ، پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دنا با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار دارای ۱۵۵ گونه جانوری و پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ گونه خزنده است.
منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی