عملیات ساخت مجتمع گاوداری هزار راسی در شیروان آغاز شد


عملیات ساخت مجتمع گاوداری هزار راسی در شیروان آغاز شد

بجنورد- ایرنا- عملیات ساخت مجتمع گاوداری هزار راسی روز چهارشنبه در روستای قلعه‌چه شهرستان شیروان آغاز شد که برای راه‌اندازی این مجتمع بیش از 330 میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی هزینه می‌شود.

معاون برنامه ریزی فرماندار شیروان روز چهارشنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۰ نفر در ساخت این مجتمع بزرگ دامداری مشارکت می کنند.

سیدوحید میرزامحمدزاده با بیان اینکه با ساخت این مجتمع شاهد تحول اساسی در بخش دامپروری شهرستان خواهیم بود، گفت: با تکمیل آن روزانه بیش از ۹۰ تن شیر در این شهرستان خراسان شمالی تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات زیست محیطی، ارتقای دانش دامپروری دامداران، به کارگیری نیروهای دانش آموخته بخش دام، بهبود کمی و کیفی محصولات دامی و کاهش هزینه تولید را از جمله اهداف راه اندازی مجتمع های دامپروری در شهرستان دانست.

معاون برنامه ریزی فرماندار شیروان با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت‌های بالایی در حوزه دامداری و کشاورزی دارد گفت: با ساخت این مجتمع علاوه بر اشتغالزایی بالا، شاهد توسعه و رونق شهرستان خواهیم بود.

میرزا محمدزاده سرانه سالانه مصرف شیر برای هر نفر را ۱۳۰ کیلوگرم دانست و افزود: شمار گاوداری های شیری در این شهرستان ۲۲ مورد صنعتی و دو هزار مورد سنتی با جمعیت دامی کمتر است.

هم اکنون هفت هزار و ۵۰۰ راس گاو شیری در دامداری های صنعتی و سنتی این شهرستان وجود دارد.

این شهرستان که در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است یکی از قطب های دامپروری محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟