طرح بهداشت روان و سلامت رفتارهای اجتماعی در مدارس حاشیه کردستان اجرا می‌شود


طرح بهداشت روان و سلامت رفتارهای اجتماعی در مدارس حاشیه کردستان اجرا می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح بهداشت روان و سلامت رفتارهای اجتماعی مورد تایید وزارت کشور در مدارس حاشیه کردستان اجرا می‌شود.

فرانک قدسی روز چهارشنبه در جلسه جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان اظهار داشت: این طرح در مدارس حاشیه شهر و به همت نیروهای متخصص علوم پزشکی و دانشگاه‌های استان پیگیری و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش به کودکان کار نیز مورد توجه امور اجتماعی استانداری کردستان است، افزود: طرح کودکان کار به همت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نیز در راستای این امر اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان یادآور شد: توجه به بازمانده‌های تحصیل و کاهش آنها و حمایت از دانش‌آموزان از دیگر مواردی است که پیگیری شده و اجرا خواهد شد.

وی افزود: طرح مشاوره قبل و یا حین ازدواج نیز برای زوجین جوان از دیگر طرح‌هایی است که در استان کردستان اجرا و براساس آن به صورت ۶ ساعت دوره آموزشی برای زوجین جوان برگزار می‌شود.

قدسی با اشاره به اینکه باید بحث آموزش‌ها و مسائل تربیتی را در خانواده‌ها بازنگری کرد، گفت: امروزه خانواده کارکردها و نقش اصلی خود را از دست داده، در حالیکه خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و همه نیازهای انسان در آنجا شکل می‌گیرد و تک‌تک این طرح‌ها برای استحکام بنیان خانواده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه گفت: در طول تاریخ بشر و در دوره‌های مختلف نگرش‌های مختلفی نسبت به هویت و جنسیت زن وجود داشته است اما این نگرش‌ها همیشه مثبت نبوده در حالیکه زن و مرد تفاوتی ندارند و خداوند انسان را خلق کرد که همواره مورد کرامت پروردگار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان افزود: اگرچه به لحاظ ماموریت‌هایی که نظام آفرینش برای بانوان گذاشته ممکن است مکانیسم خاصی برای زن طراحی شده باشد و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی با مرد داشته باشد اما از لحاظ آفرینش تفاوت به معنای نقصان و کاستی در وجود زن نیست.

وی اظهار داشت: کردستان استانی فرهنگی است و باید از کش و قوس‌ها و چالش‌های سیاسی و نگرش‌هایی که انباشت یک هزار و ۴۰۰ سال ذهنیت‌های بسته است عبور کرد تا برای رفع مشکلات و رشد آن تلاش شود.

در این جلسه ئالا شهسواری به عنوان مسوول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان معرفی و از زحمات سعیده لشکری تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش