پسری که برای فوتبالیست شدن به دنیا آمده است؛ کوتاه از دورانِ حضور میسون گرینوود در آکادمی منچستریونایتد


پسری که برای فوتبالیست شدن به دنیا آمده است؛ کوتاه از دورانِ حضور میسون گرینوود در آکادمی منچستریونایتد

میسون گرینوود از دلایلی است که طرفداران شیاطین سرخ را به آکادمی باشگاه امیدوار می‌کند.

طرفداری- رشدِ بازیکن 18 ساله‌ای از بردفورد به نام میسون گرینوود ادامه یافت تا منچستریونایتد در دیدار برابر اورتون، شکست خورده از زمین خارج نشود. به طرز خارق‌العاده‌ای این ششمین گل گرینوود برای منچستریونایتد در 19 دیداری است که به میدان رفته است. برخورداری از سرعت و درک بالا چیزی است که این روزها مدافعین حریف را نسبت به گرینوود می‌ترساند. با این وجود، پسرِ جوان اولدترافورد همواره می‌داند که چگونه باید دروازه رقبا را باز کند.

به گزارش سان، گرینوود در سن 6 سالگی به یک تیم محلی در بردفورد به نام ایدله جونیورز پیوست و موفق شد در اولین دیدار خود 16 گل به ثمر برساند که این موضوع در روزنامه‌های محلی نیز بازتاب ویژه‌ای داشت. ناگهان او در مرکز تمرینی منچستریونایتد در هالیفاکس فرا خوانده شد و سرمربیان پایه تحت تاثیر استعداد او و توانایی‌اش در بازی با دو پا قرار گرفتند.

پسری که برای فوتبالیست شدن به دنیا آمده است؛ کوتاه از دورانِ حضور میسون گرینوود در آکادمی منچستریونایتد

مارک سینیور، یکی از مربیان آکادمی منچستریونایتد درباره گرینوود گفت:

وقتی میسون در سن 6 سالگی به اینجا آمد، می‌توانست از هر دو پای خود به یک اندازه قدرتمند استفاده کند. او فوق‌العاده سریع بود. اگر تنها نکته تمرینی را یکبار به او می‌گفتید، به سرعت آن را در بهترین حالت اجرا می‌کرد. شروع کردیم به راهنمایی کردن او و در زیر 1 دقیقه همان‌ها را برایمان اجرا می‌کرد. او در هالیفاکس شکوفا شد و عادت داشت که 20 دقیقه زودتر سر تمرین حاضر باشد چون بعد از مدرسه به آن‌جا می‌رفت. در این 20 دقیقه او سعی می‌کرد تا با هر دو پای خود، توپ را درون یک سطل کنارِ در بیندازد.

پس از شکوفا شدن در اولترافورد، او قراردادی تا سال 2023 با شیاطین سرخ امضا کرد. برای تکنیکش، بسیاری او را با رابین فن پرسی مقایسه می‌کردند. مقایسه فن پرسی و گرینوود، واکنش مهاجم هلندی را نیز در بر داشت.

به نظرم او خیلی خوب خواهد شد چون در هر بازی سعی می‌کند حرکات من را کپی کند. سبک بازی، تکنیک، پای چپ من، روشم در تمام کنندگی. پس مطمئنم که او به خوبی از پس این‌ها برمی‌آید.

مارک سینیور درباره قدرت تمام کنندگی گرینوود نیز نکاتی را اضافه کرد.

ما تمریناتی را داشتیم که سعی می‌کردیم بچه‌ها برای خودشان فضاسازی کنند و سپس توپ را به سمت دروازه شوت کنند. خود ما درون دروازه می‌ایستادیم چون در آن مرکز دروازه‌بان نداشتیم. من و دیگر مربی مرکز، گابریل درون دروازه می‌ایستادیم و قرار گرفتن مقابل میسون چالش‌هاش خودش را داشت. بیش‌تر بچه‌ها در 7 سالگی طوری هستند که سعی‌ می‌کنید کمی به آن‌ها اعتماد به نفس بدهید. با این حال میسون با تمام توان توپ را به سمت گوشه دروازه شوت می‌زد و این کار را مانند یک پسر 13 ساله انجام می‌داد. مردم می‌گویند او یک فن پرسی جدید است. در این مورد چیزی نمی‌دانم. به نظرم او خودش است. بازیکن دیگری به سبک بازی‌اش ندیده‌ام. سبک‌ بازی‌اش با سرعتش است که فریبنده است چون واقعا سریع عمل می‌کند.

به نظرم او می‌تواند در مسابقات دوی زیر 100متر شرکت کند و رکورد بریتانیا را بشکند. در این زمینه تمام ورزشکاران پشت سر او قرار خواهند گرفت. واقعا در این باره باورنکردنی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا