آمار کل خسارت‌های وارد شده به یکی از استانهای یمن


آمار کل خسارت‌های وارد شده به یکی از استانهای یمن

یک مرکز حقوق بشری از کشته و زخمی شدن بیش از هفت هزارغیرنظامی در استان «الحدیده» از ابتدای جنگ علیه یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، سازمان حقوق بشری «تهامه» اعلام کرد، از آغاز حملات ائتلاف سعودی به یمن در مارس ۲۰۱۵ تا کنون ۷ هزار و ۲۱۷ غیرنظامی در استان «الحدیده» در غرب یمن کشته و زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، در آمار منتشر شده از سازمان مذکور آمده است، تا ۱۳ دسامبر، ۳ هزار و ۴۸۱ غیرنظامی از جمله ۶۹۳ کودک و ۳۰۵ زن کشته و ۳ هزار و ۷۳۶ غیرنظامی از جمله ۴۸۶ کودک و ۲۱۹ زن مجروح شده‌اند.

ببینید:

عکس/ تحصیل زیر سایه جنگ

مرکز حقوق بشری تهامه اعلام کرد: «ائتلاف دو فرودگاه، ۱۹ هزار و ۹۴۸ منزل، ۱۲ بندر، ۸۶ بیمارستان و مرکز درمانی، ۷۸ شبکه و ایستگاه ارتباطی، ۳ هزار و ۵۳۰ مدرسه و تأسیسات رسانه‌ای، تجاری، آموزشی، ورزشی و گردشگری را در الحدیده نابود کرده است».

در ادامه این گزارش آمده، ائتلاف سعودی ۶۸ بازار، ۱۷۲۳ زمین زراعی، ۵۸۱ مخزن و شبکه آبرسانی، ۹۲۸ جاده و پل، ۴۴۵ قایق صید، ۸۴ ایستگاه سوخت، سه کشتی، ۱۲۵ ایستگاه تولید برق، ۲۶۳ مسجد، ۱۰۵ کارخانه، ۳۱ اثر باستانی، ۶۷ تانکر سوخت و ۱۹ قبرستان را هدف گرفته است.

مرکز حقوق بشری مذکور اعلام کرد، ائتلاف مذکور به ۲۳۸ کامیون غذا، ۲۷۴ انبار غذا، ۱۸ اردوگاه، ۳۸ عدد تجهیزات کشاورزی، ۷۹ مزرعه پرورش مرغ و دام، ۱۱۷۴ خودرو، ۲۲ سازمان بین‌المللی و محلی و ۱۷ ورودی در شهرستان‌های مختلف الحدیده حمله کرده است.

در آذرماه ۱۳۹۷ توافقی میان صنعا و تیم دولت مستعفی یمن با نظارت سازمان ملل امضا شد تا به درگیری‌ها در الحدیده پایان داده شود اما تیم وابسته به دولت مستعفی با کارشکنی‌ها خود مانع اجرای توافق مذکور شد؛ موضوعی که امروز (چهارشنبه) نیز مجددا باعث اعتراض صنعا شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید