ناآرامی‌های عراق خللی در بازسازی عتبات ایجاد نکرده است/ رشد 30 درصدی کمک‌ها/ نزدیک‌ترین پروژه‌‌ها به بهره‌برداری


ناآرامی‌های عراق خللی در بازسازی عتبات ایجاد نکرده است/ رشد 30 درصدی کمک‌ها/ نزدیک‌ترین پروژه‌‌ها به بهره‌برداری

پلارک با بیان‌اینکه ناآرامی‌ها و اعتراضات در عراق در روند بازسازی عتبات عالیات خللی ایجاد نکرده است، گفت: نزدیک به 500 هزار نیروی ایرانی در عراق مشغول به انجام پروژه‌های بازسازی هستند و کار آنها یک روز هم تعطیل نشده و حتی از برنامه جلوتر هم بوده‌ایم.

«حسن پلارک» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به حوادث اخیر عراق و ناآرامی های رخ داده در این کشور، اظهار کرد: علی رغم تلاش گسترده و پرهزینه دشمن برای برهم زدن روابط دو ملت و دو کشور، مردم هر دو کشور با بصیرت و هوشیاری با این مسئله برخورد کرده و روند اعتراضات و ناآرامی ها که بعضاً با حرکات تفرقه انگیز برخی عوامل و ایادی دشمن نیز همراه بود، بر روابط ملت ایران و عراق تاثیری نداشته است.

رئیس سازمان توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی ایران و عراق ادامه داد: مردم ایران و عراق علاقمند به مقدسات مشترک در ایران و عراق هستند، چنان که زائران ایرانی در شرایط کنونی از طریق مرزهای هوایی به زیارت عتبات عالیات مشرف می شوند و زائران عراقی با قوت سابق به مشهد مقدس می آیند.

همراهی ۵۰۰ هزار نیروی ایرانی با پروژه های بازسازی عتبات عالیات

پلارک تاکید کرد: برخی ناآرامی ها و نیز اعتراضات مردمی در عراق، در روند بازسازی عتبات عالیات خللی ایجاد نکرده بلکه نزدیک به 500 هزار نیروی ایرانی در عراق مشغول به انجام پروژه های بازسازی هستند و کار آنها یک روز هم تعطیل نشده و به صورت شبانه روز کار را پیش برده اند.

وی با بیان اینکه ما از برنامه ها جلوتر هم حرکت کرده ایم، ابراز کرد: در جریان ناآرامی ها و اعتراضات داخلی عراق، هیچ گونه تعرضی به عملیات بازسازی عتبات عالیات صورت نگرفته و مانعی برای نیروهای مشغول به کار ایجاد نشده است.

پلارک با اعلام رشد 30 درصدی کمک های مردمی در بازسازی عتبات عالیات در سال جاری، ابراز کرد: همین میزان رشد را در کمک به برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین حسینی نیز شاهد بودیم چنان که تعداد مواکب ایرانی امسال در مقایسه با سال گذشته با رشد دوبرابری همراه بود.

رئیس کمیته هماهنگی و مشارکت های مردمی ادامه داد: در اربعین امسال و در پی کمک های مردمی 108 میلیون پرس غذای طبخ و بین زائران توزیع شد، این آمار در سال گذشته نزدیک به 65 میلیون پرس می شد. اینها همه درپی افزایش چشمگیر کمک های مردمی رخ داده است.

تکمیل ۱۰۰ درصدی صحن حضرت زهرا(س)/ انجام عملیات ترفیع گنبد حسینی تا پایان سال

وی درباره روند انجام پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق، اعلام کرد: نزدیک ترین پروژه در دست بهره برداری ستاد، تکمیل 100 درصدی صحن حضرت زهرا(س) است که با سالروزو ولادت حضرت زهرای مرضیه(س)، به اتمام می رسد. همچنین کار ترفیع گنبد حضرت سیدالشهداء(ع) انجام شده و در حال انتقال است و احتمالا تا پایان سال نصب می شود.

پلارک با بیان اینکه پروژه سنگفرش حیاط های سامرا نیز امسال به اتمام می رسد، خاطرنشان کرد: اصلی ترین پروژه در دست انجام ستاد بازسازی عتبات عالیات، ساخت و تکمیل صحن عقیله بنی هاشم(س) در جوار بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) است. البته پروژه های دیگری نیز در سامرا و کاظمین داریم لذا تقاضا می شود مردم خیر و محب اهل بیت(ع)، نذورات شان را با عنوان کمک به بازسازی عتبات اختصاص دهند تا دست ستاد برای تخصیص باز باشد و آنجا که ضروری تر است نذورات را هزینه کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک