وضعیت بانکها در بورس ایران


نمادهای بانکی در روزهای اخیر در بازار سرمایه با افزایش تقاضا مواجه شده و توانستند به تقویت چند هزار واحدی شاخص کل کمک کنند.

بانکداری ایرانی - نمادهای بانکی در روزهای اخیر در بازار سرمایه با افزایش تقاضا مواجه شده و توانستند به تقویت چند هزار واحدی شاخص کل کمک کنند.

بر همین اساس در آخرین روزکاری هفته منتهی به 30 آذر 98 اکثر نمادهای این گروه با رشد قیمت و حتی صف خرید سنگینی مواجه شدند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، در آخرین روز کاری هفته مورد بررسی ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس بیش از حدود 1900 میلیارد تومان است که گروه بانکی با داشتن 882 هزار و 769 میلیارد ریال یکی از با ارزش‌ترین گروه بورسی است.

در آخرین روز معاملاتی هفته منتهی به 30 آذر نمادهای بانک وپاسار(بانک پاسارگاد)، دی (بانک دی)، وپارس (بانک پارسیان)و وپست(پست بانک) دارای صف خرید بودند.

وضعیت بانکها در بورس ایران
پربیینده ترین نماد بانکی

ماننده روزهای گذشته بانک ملت پربیینده ترین نماد بازار سرمایه ایران بوده و بعد از ان بانک تجارت و سپس بانک اقتصاد نوین قرار داشتند.

وضعیت بانکها در بورس ایران
بهترین های بانکی در حوزه عملکردی

تا پایان آبان 98 ، بر اساس گزارش‌های منتشره در صورت‌های مالی بانک‌ها، بهترین عملکرد از لحاظ جذب سپرده هزینه‌زا، مربوط به بانک ملت ، صادرات ایران، و تجارت بوده و بدترین عملکرد مربوط به نمادهای پست بانک، خاورمیانه و کارآفرین بوده است.

علاوه بر این بهترین عملکرد از لحاظ جذب سپرده غیر هزینه زا، به بانک ملت، صادرات ایران و تجارت تعلق داشته و بدترین عملکرد به بانک‌های کارافرین، دی و خاورمیانه اختصاص داشت.

و در نهایت، بهترین عملکرد از لحاظ جذب مجموع سپرده ها، مربوط به بانک‌های ملت، صاردات و تجارت بوده و و بدترین عملکرد در این حوزه نیز به بانک پست بانک، خاورمیانه و کارافرین اختصاص داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس