ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد


ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد

اراک - ایرنا - مدیر امور پژوهش و فن‌آوری دانشگاه تفرش گفت: ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی با همکاری شرکت توزیع برق استان مرکزی در این واحد دانشگاهی طراحی و ساخته شد.

«علی‌محمد فتوحی» روز پنجشنه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی نیاز به آب ندارد، افزود: این ربات به دلیل قابلیت تنظیم ارتفاع ، ماژول‌های( یک قطعه به نسبت فشرده که جزیی از یک دستگاه بزرگ‌تر است) غیر هم‌سطح در نیروگاه های خورشیدی را تمیز می‌کند.

وی ادامه داد: تمیز نگه داشتن صفحات خورشیدی به منظور ایجاد حداکثر بازدهی و افزایش طول عمر صفحات مهمترین هدف طراحی و ساخت این محصول است.

ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد

مدیرامور پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه تفرش بیان کرد: در این ربات همچنین جهت کاهش هزینه های شست‌ و شو و صرفه‌جویی درمصرف آب از روش های تمیزکاری بدون آب استفاده شده است.

فتوحی اظهار داشت: طراحی و ساخت این ربات حاصل تلاش ۲ ساله «امیرحسین احمدی» و «بهنام نحیفی» دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تفرش، «علیرضا اکبری» و «یونس ملکوتی‌خواه» فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه تفرش و به سرپرستی «مجتبی پیشوایی» و «محمدرضا میوه» اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش است.

دانشگاه تفرش دارای ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو است که درهشت رشته مشغول به تحصیل هستند.

این مرکز آموزش عالی دارای ۸۵ عضو هیات علمی تمام وقت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایران با چه موشک‌هایی آسمان منطقه را به 2 نقطه در فلسطین اشغالی دوخت؟