دام مرد کلاهبردار برای کارمندان دولت


دام مرد کلاهبردار برای کارمندان دولت

مردشیاد که به بهانه‌های مختلف با دریافت رمز دوم کارت کارمندان دولت مبالغی را از حساب‌شان برداشت می‌کرد، از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، 28 خرداد سال‌جاری مردی 50 ساله که کارمند یکی از ادارات دولتی است با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه 31 تهران» پس از مراجعه به پلیس فتای پایتخت عنوان کرد: چندی پیش، فرد ناشناسی با من تماس گرفت و خود را معاون مالی شرکت بیمه معرفی و ادعا کرد که معوقه سالانه‌ام آماده واریز است سپس از من خواست شماره حساب بانکی‌ام که رمز دوم داشته باشد، را اعلام کنم تا معوقه را واریز کند. در ابتدا نپذیرفتم اما با بیانی که داشت توانست مرا متقاعد کند تا به نزدیکترین دستگاه خودپرداز بروم و برای کارتم رمز دوم بگیرم.

وی در ادامه گفت: او با انجام یک سری عملیات در واقع مرا به قسمت انتقال وجه هدایت کرد و در ابتدا رمز دوم کارتم را ساختم و رمز را برایش خواندم، ناگهان متوجه شدم از حسابم مبلغ 22 میلیون تومان برداشت شده است.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتای پایتخت درباره چگونگی شناسایی و دستگیری متهم گفت: پس از اظهارات شاکی، تیمی از افسران پلیس، هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و مرد 26 ساله را حوالی میدان کاج تهران دستگیر کردند. رئیس پلیس فتا تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد و گفت از طریق موتورهای جست‌و‌جوگر و تارنماهای معرفی مشاغل کارمندان را شناسایی می‌کردم و پس از تماس با آنها به بهانه واریز اشتباهی وجه یا پرداخت معوقه، شماره حساب و رمزهای دوم را با ترفندهای مختلفی به دست می‌آوردم و از حساب‌هایشان وجوهی را برداشت می‌کردم. پس از آن هم مبالغ به دست آمده را از چرخه بانکی خارج یا از طریق پولشویی نقد می‌کردم.

با اعتراف صریح متهم به جرم ارتکابی، پرونده به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی