اعلام آخرین رده بندی فیفا در سال 2019: ایران همچنان تیم دوم آسیاست


اعلام آخرین رده بندی فیفا در سال 2019: ایران همچنان تیم دوم آسیاست

با اعلام جدیدترین رده بندی فیفا، تیم ملی فوتبال ایران یک پله پایین‌‎تر از ژاپن در رده دوم قاره آسیا ایستاده است.

با اعلام جدیدترین رده بندی فیفا، تیم ملی فوتبال ایران یک پله پایین‌‎تر از ژاپن در رده دوم قاره آسیا ایستاده است.

به گزارش ایلنا، با اعلام آخرین رده بندی فیفا در سال 2019 تیم ملی فوتبال کشورمان، بدون تغییر نسبت به رده‌بندی قبلی 1489 امتیاز کسب کرده و در جایگاه دوم آسیا و سی‌و‌سوم جهان ایستاده است.

تیم ملی فوتبال بلژیک با ایستادن در صدر رنکینگ ماه دسامبر فیفا به عنوان بهترین تیم سال انتخاب شد. بعد از بلژیک تیم ملی فرانسه، قهرمان جهان و برزیل در رتبه دوم و سوم قرار گرفته‌اند. انگلیس به یک رتبه صعود به رتبه سوم رسیده و اروگوئه هم با دو پله صعود در جایگاه پنجم رنکینگ ایستاده است.

تیم ملی آرژانتین(رتبه نهم) و کلمبیا(رتبه دهم) بالاتر از سوئیس(رتبه دوازدهم) و دانمارک(رتبه شانزدهم) قرار دارند که به ترتیب در طول سال چهار و شش پله سقوط کرد‌ه‌اند.

اعلام آخرین رده بندی فیفا در سال 2019: ایران همچنان تیم دوم آسیاست

در همین حال بهترین صعود سال به تیم ملی قطر رسیده است. میزبان مسابقات جام جهانی 2020 در طول سال به دلیل قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و همچنین عملکرد موفق در مرحله انتخابی جام جهانی 138 امتیاز کسب کرده‌اند. قطر امسال موفق شد 38 پله در رنکینگ فیفا صعود کند و بعد از آنها تیم‌های الجزایر (32 رده صعود) و ژاپن (22 رده صعود) از این حیث آمار قابل توجهی برجای گذاشته‌اند.

با توجه به تیم‌هایی که بیشترین پیشرفت را در سال 2019 انجام داشته‌اند، جای تعجب ندارد که دریابیم که ترکیب منطقه ای 50 کشور برتر در طول سال تغییر کرده است و از تسلط اروپا کاسته شده است. یوفا در مقایسه با پایان سال 2018 سه جایگاه را در بین 50 تیم برتر را از دست داده است و اکنون 28 تیم دارد، در حالیکه کونکاکاف(4)، کنفدراسیون فوتبال آسیا (4) و کنفدراسیون فوتبال آفریقا(4) در بین 50 تیم برتر نماینده دارند.

اما علیرغم همه تغییراتی که در سال 2019 شاهد بودیم، آخرین رده بندی سال با تغییرات اندکی رو به رو بوده است و تنها کمترین حرکات نسبت به ماه نوامبر صورت گرفته است. با این وجود ، بحرین (99 ، یک پله بالاتر) ، بولیوی (75 ، یک پله بالاتر) ، کره جنوبی (40 ، یک پله بالاتر) ، لسوتو (139 ، یک پله بالاتر) ، جزایر سلیمان (141 ، یک پله بالاتر) ، آفریقای جنوبی ( 71 ، یک پله بالاتر) ، سنت کیتس و نوویس (139 ، یک پله بالاتر) و سورینام (141 ، یک پله بالاتر) هشت تیم دیگری هستند که موفق شدند در جایگاهشان تغییری به عمل آورند.

در ماه دسامبر در مجموع تنها 19 بازی ملی انجام شد و تیم‌های عربستان سعودی و بحرین با 5 مسابقه بیشترین سهم را داشتند.

گفتنی است؛ رتبه بندی بعدی فیفا در تاریخ 20 فوریه 2020 منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا