ورزش‌های نابینایان به بودجه و توجه خاص نیاز دارند


ورزش‌های نابینایان به بودجه و توجه خاص نیاز دارند

قزوین – ایرنا – رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان گفت:ورزشکاران این رشته از بسیاری امکانات در جامعه محروم هستند و برای فعالیت بیشتر به بودجه و نگاه خاص مسئولان نیاز دارند.

محمدرضا مظلومی روز پنجشنبه در مجمع انتخاباتی رییس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان قزوین افزود: جامعه آماری ورزشکاران ما یک درصد جامعه است اما چون دارای شرایط خاص هستیم به توجه و امکانات بیشتری نیاز داریم.

وی اضافه کرد: سالانه برای هر دانش آموز در آموزش و پرورش سه میلیون تومان و برای ورزشکاران معلول و نابینا سه تا چهار برابر آن هزینه می‌شود که نشان دهنده میزان اعتبار و هزینه مورد نیاز در این رشته است.

این مسئول با اشاره به نارضایتی برخی ورزشکاران از عملکرد هیات ورزش‌های نابینایان استان، گفت: انتقاد کردن از عملکرد هیات در استان راحت است اما باید در کنار انتقاد راهکار را نیز برای رفع مشکلات ارایه کرد.

وی اضافه کرد:در مسابقات آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ ما یک مربی از استان قزوین اعزام کردیم که نشان دهنده توجه ما به ورزش استان است.

مظلومی با بیان اینکه ما به اندازه اعتبار و بودجه خود می‌توانیم تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم، افزود: امسال با توجه به تاکید مقام عالی وزارت باید تیم‌هایی که شانس مدال و کسب سهمیه داشتند به مسابقات آسیایی اعزام می‌کردیم و به همین دلیل نتوانستیم تیم دختران را به این مسابقات اعزام کنیم.

هیات ورزش‌های نابینایان در شهرستان‌های استان قزوین فعال شود

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این مجمع انتخاباتی گفت:مدیریت هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان یک کار دلی است و به عشق و علاقه قلبی در این زمینه نیاز دارد.

عباس علایی مقدم افزود:برای توسعه جامعه آماری این رشته باید هیات‌های آن در شهرستان‌های استان فعال شوند و نمایندگانی از این هیات به مسابقات کشوری اعزام شوند.

وی اضافه کرد:هیات ورزش‌های نابینایان استان باید برای همگانی کردن این رشته، از منزل بیرون کشیدن ورزشکاران و افزایش سلامتی آنها وارد عمل شود و کسب بودجه و اعتبارات را از مسئولان استانی و شهرستانی و خیران پیگیری کند.

وی افزود: در چهار سال گذشته، نگاه ما به هیات معلولان، بیماران خاص و نابینایان ویژه بوده و کمک‌های خاصی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

در پایان این مجمع حمید جهانبخش رییس هیات ورزش‌های نابینایان استان با کسب هفت رای در سمت خود ابقا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در