اجرای طرح فرهنگی و هنری در مساجد راه مقابله با جنگ نرم دشمن است


اجرای طرح فرهنگی و هنری در مساجد راه مقابله با جنگ نرم دشمن است

حجت الاسلام علیخانی طرح فرهنگی هنری مساجد ایران ( فهما ) را یکی از شیوه های مبارزه با جنگ نرم دشمن دانست و گفت : این طرح با برنامه های متنوع سبب جذب قشر نوجوان و جوان در مساجد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان حجت الاسلام «محمود علیخانی» امروز پنج شنبه(۲۸آذر) در گردهمایی رابطین فهمای استان مازندران که در مسجد سجادیه شهر آمل برگزار شد، اظهار کرد: همه ی اماکنی که ریشه قرآنی دارند باید مقدس شمرده شود و در دین ما مسجد، کلیسا و امامزاده محترم هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران افزود: فرق مسجد با سایر اماکن مقدس این است که مسجد فقط متعلق به ساعت خاصی برای عبادت نیست بلکه در همه ی ساعات شبانه روز پذیرای مردم است و در همه زندگی مردم جاری است .

حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه مسجد فقط برای اقامه نمازنیست، افزود: مسجد باید به جایگاه قبلی خود بازگردد و نیاز نسل جدید را باید در مسجد برآورده کرد تا دوباره همه ی نسل ها به مسجد روی آورند.

وی اضافه کرد: مسجدی که در آن نوجوانان حضور ندارند باید به حال آن گریست .

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر وقتی مسجدی ساخته می شود باید به همه ی نیاز های آن توجه شود و نیاز هایی همچون ایجاد پایگاه بسیج و کانون فرهنگی و هنری و صندوق قرص الحسنه از نیاز های جدید مسجد است که باید دیده شود.

حجت الاسلام علیخانی به جنگ نرم دشمنان نیز اشاره کرد و افزود: با دشمن باید با ابزار دشمن مبارزه کرد و امروز دشمن با فضای مجازی به جنگ ما آمده است و ما نمی توانیم فقط با سخنرانی و خواندن خطبه به جنگ ادامه دهیم .

وی طرح فرهنگی هنری مساجد ایران ( فهما ) را یکی از شیوه های مبارزه با جنگ نرم دشمن دانست و گفت : این طرح با برنامه های متنوع سبب جذب قشر نوجوان و جوان می شود.

حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه با اجرای طرح فهما برنامه های مسجد هدفمند خواهد شد، افزود: این برنامه ها شامل برنامه قرآن و عترت، حوزه کتابخوانی، آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و برنامه های ورزشی می شود.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه با اجرای این طرح و ساماندهی کیفی و کمی فعالیت های مساجد می توانیم به سمت رشد و توسعه معنوی بیشتر استان گام برداشته و به جایی برسیم که با ایجاد رقابت های سالم و سازنده در بین کانون ها، پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور بشویم.

وی تصریح کرد: در طرح فهما هرساله مسجدی که بیشترین فعالیت فرهنگی و هنری را دارد در روز سالروز ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) معرفی و تجلیل خواهد شد.

طرح فهما معیار امتیاز دهی به مساجد

حجت الاسلام علیخانی گفت: طرح فهما به صورت شبکه سازی کلیه بچه های مسجد را بهم وصل می کند تا بتوانند ازیکدیگر الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه دیگر گزارش دهی کاغذی در کانون های مساجد جایی ندارد، افزود: سامانه فهما معیاری برای امتیاز دهی به کانون های مساجد است و ارزیابی مساجد بر اساس ثبت نام اعضای این مساجد و گزارش عملکردشان در سامانه انجام می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران یکی از مزایای اجرای طرح ملی فهما را امتیاز بندی و تبدیل کمی برنامه های فرهنگی و هنری به کیفیت بیان کرد و گفت: به برکت اجرایی شدن این طرح، فعالیت های فرهنگی هنری مساجد رنگ و روی تازه ای خواهند یافت.

وی تصریح کرد : مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باید طرح ها و ایده ها، تولیدات و فعالیت های خود را در قالب مستندات لازم در سامانه اینترنتی بچه های مسجد ثبت نموده تا بتوانند در زمینه انجام فعالیت های نو و خلاقانه پیشرفت نموده و علاوه بر آن از حمایت های مادی و معنوی این ستاد نیز برخوردار شوند.

پایان پیام/600

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!