پل‌های هوایی غیرمکانیزه چالش شهروندان مسن و نهادهای ورامینی


پل‌های هوایی غیرمکانیزه چالش شهروندان مسن و نهادهای ورامینی

تهران - ایرنا - شهرداری ورامین در حالی نسبت به انسداد مسیر عبور عابران پیاده از زیرپل‌های هوایی اقدام می‌کند که بسیاری از افراد مسن و بیمار به دلیل مکانیزه نبودن (پله برقی) این پل‌ها امکان استفاده از آن را ندارند و این اقدام شهرداری باعث اعتراض شهروندان شده‌است.

پل‌های عابر پیاده در ورامین، مشتری زیادی ندارد و اغلب مردم و به ویژه افراد مسن و بیمار ترجیح می‌دهند به جای استفاده از پل‌های عابر پیاده عادی و در برخی از موارد غیر استاندارد، از عرض خیابان عبور کنند که البته این امر مخاطراتی را نیز به همراه دارد.
از مجموع یازده دستگاه پل عابر پیاده موجود در ورامین، تنها یک پل مقابل بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد آن هم فقط برای بالا رفتن به صورت مکانیزه نصب شده و مابقی پل‌ها عادی است و افراد مسن و بیمار امکان استفاده از آن را ندارند و در چند مورد، ارتفاع نامناسب پله‌ها، برای افراد عادی نیز برای تردد مشکل به وجود می‌آورد.
از ابتدای این هفته، شهرداری ورامین با نصب مانع، اقدام به مسدود کردن مسیر عبور کابران پیاده، زیر پل‌های هوایی کرده که این امر باعث شده تا افراد مسن و بیمار که نمی‌توانند از این وسیله استفاده کنند، مجبور شوند از ده‌ها متر جلوتر و یا عقب‌تر از محل قبلی، از عرض خیابان و جداول مرتفع عبور کنند که این امر خطر بروز تصادف را بیشتر می کند.
شماری از شهروندان به خبرنگار ایرنا گفتند: به دلیل بیماری، امکان بالا رفتن از پله را نداریم و مجبوریم با قبول کردن خطر، از عرض خیابان عبور کنیم ولی این اقدام شهرداری، باعث شده تا نتوانیم از عرض خیابان بگذریم.
به گفته این شهروندان ، ارتفاع زیاد جداول وسط خیابان، امکان تردد آن‌ها از دیگر مناطق را نیز نمی‌دهد.
به دستور پلیس راهور و رییس دادگستری مسیر مسدود شده است
شهردار ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: نصب مانع زیر پل‌های عابر پیاده به دستور پلیس راهور و رییس وقت دادگستری ورامین صورت گرفته و شهرداری رأسا اقدامی انجام نداده است.
حسین دهقان افزود: شهرداری، مجری مصوبات شورای ترافیک در طرح‌های مختلف است و بدون اجازه کاری را انجام نخواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری ورامین، پاسخگوی احداث پل مکانیزه نیست و نمی‌توان با نصب پل مکانیزه‌، مردم را به استفاده از این وسایل ترغیب کرد.
مسدود کردن زیرپل، تکلیف قانونی است
رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین نیز در این رابطه گفت: مسدود کردن زیر پل‌های عابر پیاده، تکلیف قانونی و با هدف حفظ جان مردم صورت گرفته است.
سرهنگ داود عبدالملکی افزود: با احداث مسیر زیرگذر ۱۵ خرداد، خودروهایی که به سمت مرکز ورامین در حال تردد هستند، از دید کافی برای رؤیت افرادی که از زیر پل عابرپیاده عبور می‌کنند را ندارند و لذا با دستور رئیس وقت دادگستری و تصویب شورای ترافیک، مسیر زیر پل مسدود شد.
وی اظهار داشت: برای تردد افراد مسن و بیمارانی که امکان استفاده از پل‌های عابر پیاده را ندارند، شهرداری باید در مناطق مختلف، گذرگاه امن ایجاد کند که این اقدام به زودی به صورت آزمایشی در برخی از مناطق ورامین صورت می‌گیرد.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟