قدیمی‌ترین کتابخانه استان اردبیل در خلخال بازسازی می‌شود


قدیمی‌ترین کتابخانه استان اردبیل در خلخال بازسازی می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی خلخال گفت: ساختمان کتابخانه عاشوری‌زاده خلخال به عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه استان اردبیل بازسازی ومرمت می‌شود.

حسین بصیر طریقت‌طلب روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و برگزاری نخستین کارگاه آموزشی تاریخ‌شناسی خلخال افزود: فرماندار خلخال و استاندار اردبیل بر تعیین تکلیف مالکیت ساختمان این کتابخانه با انجام تهاتر کتابخانه عاشوری‌زاده با پروژه کتابخانه مرکزی نیمه‌کاره این شهر توافق نظر دارند و بزودی زمینه برای بازسازی و مرمت این کتابخانه فراهم می‌شود.

او اظهارداشت: با توجه به اینکه سند کتابخانه شهید عاشوری‌زاده در مالکیت مدیریت آموزش و پرورش و حق انتفاع آن طبق قانون تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی از بدو تاسیس ساختمان آن در ۵۴ سال پیش در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان می‌باشد، انتظار از مسوولان آموزش و پرورش همکاری برای ساخت یک مجموعه بسیار زیبا و در شان و منزلت شهر فرهنگی خلخال در محل این کتابخانه به عنوان کتابخانه مرکزی خلخال است.

وی گفت: در صورت حل مشکل واگذاری عرصه و اعیان محل کتابخانه قدیمی در مرکز شهر خلخال به نهاد کتابخانه‌های عمومی اعتبار لازم برای ساخت یک باب کتابخانه جدید و زیبا در این محل از سوی مرکز کشور تامین خواهد شد.

وی از افزایش قابل توجه اعتبارات استانی کتابخانه‌های عمومی خلخال در سال جاری خبر داد و افزود: امسال ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان به تجهیز و تعمیر کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تخصیص داده شده که در نوع خود بی‌سابقه است.

بصیر گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم یکی از اولویت‌های مهم دستگاه‌های اجرایی همکار با اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در تداوم برگزاری جشنواره‌های کتاب است که خروجی‌های خوبی نیز داشته است.

وی بیان‌کرد: مشارکت خیران در اجرای برنامه‌های کتابخانه‌ای باید در بین همگان تبیین شود و رسانه‌ها و اهل قلم همکاری بیاد همه‌جانبه با ما داشته باشند تا بتوانیم به شکل مناسب عمل کرده و به اهداف دست یابیم.

طرح احداث کتابخانه جدید در محل کتابخانه فرسوده و در حال تخریب شهید عاشوری‌زاده شهر خلخال از ۱۰ سال پیش در جلسات مختلف شورای آموزش و پرورش و انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان طرح ولی تاکنون همه جلسات با مخالفت آموزش و پرورش در واگذاری زمین در مالکیت خود به اداره کتابخانه‌های عمومی بی‌نتیجه بوده است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی