به دنبال تهیه نقشه راه تولید تا بازار برای حمایت از کارآفرینان هستیم


به دنبال تهیه نقشه راه تولید تا بازار برای حمایت از کارآفرینان هستیم

نخستین همایش بزرگ کارآفرینی هرمزگان صبح امروز بعد از سال های متمادی توسط اتاق بازرگانی بندرعباس با محوریت کارآفرینی و خلاقیت، کارآفرینی و دانشگاه، تبیین جایگاه و نقش بخش خصوصی در توسعه کارآفرینی و اشتغال استان با حضور مسئولان کشوری، استانی و با حضور فعال کارآفرینان استان برگزار شد.

به دنبال تهیه نقشه راه تولید تا بازار برای حمایت از کارآفرینان هستیم

استاندار هرمزگان در این همایش با بیان اینکه هرمزگان قطب اقتصاد و تجارت کشور است، عنوان کرد: اتاق بازرگانی هرمزگان باید مرکز ثقل فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی، تجاری و سرمایه گذاری در این استان باشد.

فریدون همتی ادامه داد: با توجه به فعالیت‌های گسترده اقتصادی، تجاری و تولیدی در هرمزگان، اتاق بازرگانی این استان باید بخش گسترده‌ای از فعالان این حوزه را تحت پوشش و عضویت خود قرار دهد تا شاهد تلاش و نشاط هر چه بیشتر در حوزه اقتصاد و تولید و تجارت این استان باشیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: رفع موانع فعالیت های اقتصادی و تولیدی در استان هرمزگان از مهمترین اولویت ها و سیاست های این استان می باشد و دستگاه اجرایی در این راستا اقدام می‌کنند.

همتی تصریح کرد: با تمام توان کارآفرینان و بخش خصوصی را در هرمزگان مورد حمایت قرار می‌دهیم تا به رونق هر چه بیشتر تولید و اشتغالزایی در این استان کمک شود.

وی گفت: بخش خصوصی کشورمان با پشتیبانی هایی که از سوی دولت و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته، توانسته موفقیت‌های چشمگیری داشته باشد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در هرمزگان بسیاری از واحدهای تولیدی گسترده تر از گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهند و واحدهای بسیاری نیز احیا شده اند.

همتی تسریع در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری را از دیگر سیاست‌های مهم در این استان برشمرد و اظهار کرد: در این راستا نصب نرم‌افزار مرکز خدمات سرمایه گذاری در تمامی ادارات استان مورد تاکید قرار گرفته تا سرمایه‌گذاران بتوانند طرح‌های خود را از طریق این نرم افزار ثبت و مجوزهای سرمایه‌گذاری به سرعت صادر شود.

در ادامه نمایند ولی فقیه در استان هرمزگان بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های استان هرمزگان در بخش هنری و خلاقیت تاکید کرد.

به دنبال تهیه نقشه راه تولید تا بازار برای حمایت از کارآفرینان هستیم

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌ در همایش کارآفرینان استان هرمزگان اظهار کرد: کار آفرین مظهر خالقیت خدا است کارآفرین باید به دنبال خلق کارهای مهم باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد:باید تلاش کنیم کم‌ترین نقص در کارآفرینی را داشته باشیم و این موضوع باید چرخ اقتصاد کشور را به جلو ببرد.

وی گفت:ما امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم دشمن تمام سعی و تلاش خود را بر این حقیقت گذاشته که جامعه ما را به جنگ اقتصادی در بیاورد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به این‌که ما امروز نیازمند باز تعریف مجددی از مفهوم کار هستیم گفت: کار مقدس‌ترین مفهومی است که در مبانی دینی وجود دارد.

عبادی‌ تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی با مفهوم کار یک نگاه متفاوتی را دارد نسل جوان هم با همین مشکل مواجه است و استادان دانشگاه باید جوانان را به باز تعریف مفهوم کار سوق دهند.

وی بیان کرد: کار را مقابل میز قرار ندهید،میدان کار و عرصه فعالیت‌های جوانان ما کارخانه‌ها ،کارگاه‌ها،صنایع بزرگ،زمین‌هایکشاورزی وخانه‌ها را تبدیل به یک کارخانه کرده‌اند.

عبادی‌ گفت: امروزه ما افتخار می‌کنیم که استان هرمزگان به عنوان استان خلاق درعرصه صنایع دستی در کشور از طرف یونسکو معرفی می‌شود استان هرمزگان باید خلاقیت خود را پیدا کند.

وی بیان کرد: مهارت آموزی برای جامعه ما یک ضرورت امکان ناپذیر است جامعه ما اگر بخواهد در عرصه خلاقیت های خود منشا تولید کار و تلاش شود باید آموزش نیز به عنوان جزء اجتناب ناپذیر این عرصه تعریف شود.

به دنبال تهیه نقشه راه تولید تا بازار برای حمایت از کارآفرینان هستیم

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: امروز هرمزگان هر خانه‌اش باید تبدیل به یک کارخانه شود زنان هرمزگانی در گذشته تولید کنندگانی بوده‌اند که هنر و خلاقیت‌های آن ها نه تنها در هرمزگان که استان‌های هم جوار را نیز در حوزه خلیج فارس تحت پوشش خود قرار داده بود.

نمایند ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: هرمزگان امروز ظرفیت‌های بسیار بالایی در عرصه کشاوزی،دریا،صنعت، حوزه‌های خانگی و صنایع دستی و گردشگری دارد و این زمینه را برای کار آفرینان جوان ما فراهم کرده است.

عبادی با اشاره به این‌که بار مسئولیت آموزش کار آفرینی بر عهده دانشگاه ها است گفت: دانشگاه‌ها در نسل سوم خود قرار دارند و تولید دانش هدف نیست وسیله است برای این که بتواند جامعه اسلامی را به جلو ببرد و رونق و پیشرفت را برای جامعه اسلامی فراهم کند .

وی افزود: دانشگاه‌های نسل سوم از مرحله آموزش و پژوهش باید عبور کنند و باید به صنعت وصل شوند و باید با کشاورزان ما در بخش کشاورزی مرتبط با خودشان پیوند مستحکم تری ایجاد کنند و مشکلات این حوزه را حل کنند.

عبادی‌ ادامه داد: جوانان ما باید به سمت کشف حقایق جدید و نیاز های جدید جامعه حرکت کنند و هرمزگان نیازمند این است که در هر حوزه ای که اشاره شد جوانان وارد این عرصه شوند و کار آفرینی کنند.

به دنبال تهیه نقشه راه تولید تا بازار برای حمایت از کارآفرینان هستیم

همچنین رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بندرعباس در این همایش اظهار کرد: تردیدی نیست که طی سال های اخیر اکثر کشورهای دنیا نقش کار و کارآفرینی در بهبود تمام شاخص های مهم اقتصاد از جمله اشتغال، بهره وری و رشد اقتصادی را به خوبی درک کرده اند.

محمدرضا صفا تصریح کرد: حتی در اقتصاد های عمدتاً دولتی، سیاستگذاران با درک اهمیت کارآفرینی در حال مهیا نمودن فعالیت شرکت های کوچک و متوسط هستند

وی خاطرنشان کرد: طبق داده های آماری بیش از ۵۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته عضو سازمان توسعه و همکاری توسط کارآفرین های کوچک و متوسط صورت می پذیرد و تحقیقات نشانگر نقش ۷۰ درصدی این کارآفرینان در آینده هستند.

صفا اضافه کرد: کشور ما نیز طی سالیان اخیر با نگاه ویژه و جامع تری به این موضوع نگریسته است، هرچند که کماکان نگاه دولتی بر اقتصاد و بر حوزه کارآفرینی سایه انداخته و در چارچوبی کنترل شده بین دولتی و خصوصی به همان خصولتی تعریف و دیده می شود.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در سالیان اخیر شاهد تحرکات خوبی در حوزه کارآفرینی بوده که جای تقدیر از تمامی مسئولان و کارآفرینان دارد، عنوان کرد: معتقدم تا رسیدن به یک جایگاه در خور شأن استان فاصله زیادی داریم که سزاوار است با همکاری مسئولین مربوطه به یک برنامه مدون کارآفرینی که تمام ظرفیت های اقتصادی استان را در بر گیرد نیازمندیم که اتاق بازرگانی استان هرمزگان در این خصوص آمادگی کامل خود را جهت همکاری با تمام دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان اعلام می کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس اضافه کرد: اتاق بازرگانی هرمزگان معتقد است استان هرمزگان با توجه به پیشینه فرهنگی تجاری و اقتصادی و ظرفیت‌های موجود آن در تمام شاخه ها آن اعم از اقتصاد دریا محور، کشاورزی صنعت و معدن و صنایع دستی و گردشگری باید به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابد و با عنایت به تمامی داشته های خود می بایست فقر و محرومیت از این استان رخت بر بندد.

به دنبال تهیه نقشه راه تولید تا بازار برای حمایت از کارآفرینان هستیم

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس با توجه به اهمیت تولید و اشتغال و اهمیت نقش کارآفرینان در اقتصاد و اشتغال استان پس از سال های متمادی انفغال، وظیفه خود می داند ، همواره در کنار کارآفرینان بوده و زبان گویای آنان باشد و در تمامی مجامع عضو و غیر عضو حمایتهای خود را به صورت عملی انجام نماید و برگزاری این همایش نیز نقطه آغازی بر این مهم می داند.

صفا ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان پس از بررسی و پژوهش های لازم در حوزه صنایع کوچک و متوسط بر این باور است که استان در حوزه صنایع کوچک و متوسط نیازمند الگو صنعتی و کارآفرینی است و صدور مجوزات تاسیس با توجه به ایده های نو باید در حوزه زنجیره ارزش افزوده محصولات صورت پذیرد.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: اتاق بازرگانی هرمزگان با توجه به نقش موثر شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین و اهمیت و جایگاه آن در اقتصاد رشد فزآینده آنان در سال های اخیر علاوه بر تشکیل کمیسیون تخصصی در این حوزه، آمادگی خود را جهت ارتباط مستمر با دانشگاه های پارک علم و فناوری مراکز رشد اعلام می کند که با توجه به پیگیری های شرکت های شهرک های صنعتی استان اقدامات اولیه جهت تفاهمنامه از کالاهای کشاورزی و شیلاتی و نقشه راه تولید تا بازار را انجام داده است.

به دنبال تهیه نقشه راه تولید تا بازار برای حمایت از کارآفرینان هستیم

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان