«میری» وزنه‌بردار ملی‌پوش ارومیه‌ای فردا عازم قطر می‌شود


«میری» وزنه‌بردار ملی‌پوش ارومیه‌ای فردا عازم قطر می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس هیات وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی گفت: «علی میری» ورزشکار شایسته ارومیه‌ای، فردا، جمعه به همراه تیم ملی کشورمان عازم شهر دوحه، محل برگزاری مسابقات بین‌المللی قطر کاپ 2019 می‌شود.

شاهرخ پیری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا به اعلام فدراسیون وزنه‌برداری، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قطرکاپ یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از امروز تا سوم دی ماه در دوحه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های ملی مردان و زنان ایران ساعت ۲۳ فردا جمعه، عازم این رویداد مهم بین‌المللی می‌شوند، بیان کرد: علی میری، سیدایوب موسوی و کیانوش رستمی در بخش مردان و سیده الهام حسینی و پریسا جهان‌فکریان در بخش بانوان پنج وزنه بردار اعزامی به کشور قطر هستند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (یکم و دوم دی‌ماه) برای مصاف با حریفان خود به روی تخته می‌روند.

رییس هیات وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی گفت: «میری» یکی از وزنه‌برداران باسابقه و مجرب تیم ملی به شمار می‌رود که مقام‌های ارزشمندی برای ایران اسلامی کسب کرده‌است.

«پیری»، افزود: میری مهرماه امسال در مجموع حرکات یک‌ضرب و ۲ ضرب با کسب مدال نقره رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ تایلند بر سکوی نایب‌ قهرمانی ایستاد و برای چندمین بار پرچم کشورمان را در میادین جهانی به اهتزار در آورد.

وی متولد ۱۳۷۴ شهر ارومیه است که اواخر سال گذشته مدال طلای مجموع یک‌ضرب و ۲ ضرب مسابقات قهرمانی بزرگسالان ایران و انتخابی تیم ملی را با ثبت رکورد ۳۴۷ کیلوگرم بر گردن آویخت و مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار گرفت.

این جوان ارومیه‌ای فروردین ماه امسال نیز با کسب ۲ مدال نقره در حرکت ۲ ضرب و مجموع و یک نشان برنز در حرکت یک ضرب بر سکوی نایب قهرمانی مسابقات بزرگسالان ۲۰۱۹ آسیایی چین قرار گرفت.
وی اواخر شهریور سال ۱۳۹۶ با مهار ۳۶۱ کیلوگرم وزنه در مجموع یک و ۲ ضرب مقام سوم مسابقات وزنه‌برداری بین‌المللی ترکمنستان را به دست آورد.
این وزنه‌بردار ملی‌پوش آذر سال ۱۳۹۶ در رقابت گروه A دسته ۸۵ کیلوگرم در حرکت یک ضرب و ۲ ضرب با مجموع وزنه ۳۴۸ کیلوگرم در جایگاه هفتم جهان به میزبانی شهر «آناهیم ایالت کالیفرنیا آمریکا» قرار گرفت.
این وزنه‌بردار جوان ارومیه‌ای همچنین خرداد ماه ۱۳۹۴ در رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان جهان در لهستان موفق به کسب مدال نقره یک ضرب، طلای ۲ ضرب و نقره مجموع هر ۲ حرکت شد و با ثبت رکورد ۳۳۲ کیلوگرم بر سکوی نایب قهرمانی دسته ۷۷ کیلوگرم جوانان جهان ایستاد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان