تحرک و شادابی شهر نیازمند نگاه نو، خلاقانه و نوآورانه است


تحرک و شادابی شهر نیازمند نگاه نو، خلاقانه و نوآورانه است

قزوین - ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: برای اینکه شهری تحرک و شادابی ویژه ای داشته باشد، نیازمند نگاه نو ، خلاقانه و نوآورانه ازسوی مجموعه مدیریت شهری است.

مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در مراسم معارفه شهردار جدید قزوین، افزود: قزوین یک شهر با اصالت و تاریخی است که همواره در عرصه دیپلماسی موثر بوده و ظرفیت‌های آن به خوبی شناخته نشده است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت برخی اصول در مدیریت شهری تاکید کرد: شهرداری موفق است که با درک درست از مناسبات مدیریت شهری، اهداف مورد نظر را با در نظر گرفتن روابط بین حاکمیت و مردم پیش ببرد.

جمالی نژاد با بیان اینکه عملکرد شهرداری بدون اعتماد مردم رضایت‌بخش نخواهد بود، اظهار داشت: اگر شهری فاقد اعتماد باشد، هیچ گاه همدلی، همراهی، سرمایه‌گذاری، مشارکت و افزایش درآمد اتفاق نمی‌افتد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مدیران شهری باید توجه داشته باشد که مردم ولی نعمتان نظام هستند و برای انجام امور آنها مشارکت و اعتماد واقعی مردم ضروری است.

جمالی نژاد به تهدیدات دشمن اشاره کرد و گفت: گسست بین مردم و حاکمیت یکی از مهم‌ترین اهداف مورد نظر دشمن است که می‌خواهد با سهل انگاری و کم کاری دیوار بی اعتمادی بین مردم و مسوولین را از بین ببرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: تضمن امنیت ملی کشور در گرو تامین امنیت اجتماعی و ارتقاء سرمایه اجتماعی است که برای تحقق آن به وفاق و همدلی جامعه نیاز داریم.

جمالی نژاد افزود: بحث مدیریت واحد شهری در ماده ۱۳۷ برنامه‌های سوم و چهارم توسعه کشور مطرح شد که به دلیل جوابگو نبودن و عملیاتی نشدن این طرح مجددا در برنامه پنجم توسعه مورد تاکید قرار گرفت.

وی همچنین گفت: در این برنامه قرار شد که تصدی‌گری‌ها به شهرداری‌ها واگذار نشود و فقط هماهنگی امور توسط شهرداران انجام صورت پذیرد که لایحه طرح تنظیم شده و برای تصویب به مجلس ارائه گردیده است.

مراسم معارفه سیاوش طاهرخانی شهردار جدید قزوین با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور. هدایت الله جمالی پور استاندار، معاونان استاندار، محمد قاسمی دادستان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداران در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...