شهردار جدید قزوین معرفی شد


شهردار جدید قزوین معرفی شد

قزوین - ایرنا - سیاوش طاهرخانی در مراسمی با حضور مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهری قزوین، در محل سالن اجتماعات استانداری قزوین به عنوان شهردار جدید قزوین معرفی شد

رییس شورای شهر قزوین، روز پنجشنبه در مراسم معارفه شهردار جدید خواستار تغییر و بازنگری درقانون شهرداری شد و گفت که این قانون با توجه به شرایط فعلی که جمعیت شهرنشینی و روستانشینی معکوس شده است کارایی لازم راندارد.

حکمت اله داودی با اشاره به ناکارامد بودن قانون شهرداری ها افزود: با توجه به توسعه شهرها وابعادمختلف خدمت رسانی و نیازهای شهروندان قانون فعلی ناکارآمد بود و اثربخشی لازم را ندارد.
وی به چالشهای پیش روی شهرداری ها اشاره کرد و یادآورشد: فقدان زیرساختهای مناسب شهری به دلیل نبود مدیریت یکپارچه، وجود فضاهای ناکارامد و فرسوده ، عدم تامین منابع مالی برای بازآفرینی شهری و کمبود وسایل حمل و نقل عمومی از جمله چالشهایی است که شهرداری ها با آن مواجه هستند.
داودی به عملکرد سرپرست شهرداری قزوین اشاره کرد و افزود: درافشانی طی مدت سرپرستی عملکرد قابل قبول داشت و نشان داد که شورای شهر انتهاب خوبی در این مدت داشته است.

رییس شورای شهر قزوین به وجود شغل‌های مزاحم در سطح شهر اشاره کرد که آرامش مردم را بهم زده اند و گفت: شهر قزوین دارای ٥٠٠ هکتار فضای ناکارآمدی است که به دلیل قوانین دست و پا گیردر بحران ها، آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌شود.
وی کمبود توسعه حمل و نقل عمومی را یادآورشد و افزود: دولت با توجه به محدودیت‌های مالی قادر به تامین اتوبوس داخل شهری نیست.

شهردار جدید قزوین نیز با تاکید بر اینکه در مجموعه مدیریت شهری باید از نگاه سلیقه ای پرهیز شود گفت: باتدبیر و دوراندیشی می توان گام های موثری برای توسعه شهری برداشت.

سیاوش طاهرخانی با اشاره وضعیت اقتصادی شهرداری ها و زمان بودجه نویسی افزود: بودجه شهرداری قزوین براساس وضعیت درآمدی و سیاست اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
وی، روان سازی و کاهش ترافیک ، نوسازی بافت فرسوده، حفظ بافت تاریخی و اتکا به خرد جمعی از جمله برنامه کاری خود عنوان کرد.

سرپرست شهرداری و رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز دراین مراسم گفت: در مدت مسوولیت برای نخستین بار در شهرداری قزوین نرم افزار بودجه و برقراری حسابداری خزانه محقق شد.

محمد درافشانی افزود: بر اساس برنامه پنج ساله شهرداری که توسط نیروهای متخصص و با تجربه شهرداری قزوین تدوین شده و به تایید شورای اسلامی شهر قزوین نیز رسید؛ مصصم شدیم تا شهر قزوین را در افق ۱۴۰۰ به شهری با نشاط، انسان محور با مدیریتی علمی و پاسخگو و شهروندانی مسوولیت پذیر تبدیل کنیم.

وی پرهیز از هزینه های غیرضروری و مدیریت هزینه ها و توسعه متوازن خدمات شهری در تمامی مناطق شهر،به منظور جلب اعتماد شهروندان به مدیریت شهری،از مهم ترین محورهایی بود که با همدلی و برنامه ریزی بر آن تاکید شده است.

درافشانی گفت: در این مدت کوتاه مجموعه مدیریت شهری قزوین تمام تلاش خود را برای رضایت شهروندان به کار بست و طرح های مهمی را آغاز، پیگیری و برخی را به مرحله اجرا رساند.

در این مراسم از خدمات محمد درافشانی سرپرست شهرداری قزوین تقدیر و آقای سیاوش طاهرخانی با حضور مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهری قزوین، در محل سالن اجتماعات استانداری قزوین به عنوان شهردار جدید قزوین معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من