به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام نصرالله پژمانفر ظهر امروز در اولین همایش ملی «ترانزیت و حملونقل بینالمللی در مسیر توسعه اقتصادی» در مشهد، اظهار کرد: باید به بخش خصوصی اجازه ورود به حوزه حملونقل داده شود چرا که در این صورت شاهد رقابت، انگیزه و افزایش کیفیت خدمات خواهیم بود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه حملونقل یک فرصت بسیار خوب برای به خارج شدن از رکود اقتصادی است، افزود: متأسفانه در چند سال اخیر تمام امور در اختیار دولتها است که نه تنها کمککننده نیست بلکه بسیار مشکلآفرین است.
حجتالاسلام پژمانفر تصریح کرد: حفظ زنجیره از تولید تا مصرف امروزه از اهمیت خاصی برخوردار است. دنیا به سمت سرعت در حال پیشرفت است در حالی که ما در کشور درگیر بخشنامه هستیم. مجلس و دولت در رابطه با جاده ابریشم و عدم توجه به آن مقصر هستند اما باید با توجه به شرایط کشور برای امروز برنامهریزی درستی داشته باشیم.
در ادامه این همایش محمود امتی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از عناصر مهم در زمینه توسعه اقتصادی مباحث حملونقل است.
وی با بیان اینکه ترانزیت بعد از حوزه نفت و گردشگری بزرگترین مزیت اقتصادی در کشور محسوب میشود، افزود: این همایش برای بیان مشکلات و ارائه راهحل برای آنها برگزار شده است، قطعاً جزیرهای و جدا پرداختن به مشکلات باعث حل آنها نخواهد شد لذا باید با یک برنامهریزی همه جانبه در جهت رفع مسائل برآییم.
امتی با اشاره به اینکه حوزه حملونقل نگاه ویژه میطلبد، ادامه داد: در چندین سال گذشته مسیر جاده ابریشم با وجود اینکه در مسیر کریدور بینالمللی قرار دارد، کمرنگ شده است. اهمیت و نقش ترانزیت در اقتصاد ایران و مقایسه با کشورهای همسایه، قوانین و مقررات مخل در ترانزیت و چالشهای پیش رو، تعدد سازمانهای دخیل و نقش متولی واحد در توسعه ترانزیت و نقش دانشگاه در توسعه ترانزیت و حملونقل بینالمللی را از دیگر محورهای همایش معرفی کرد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید برای حل مشکلات از دانشگاهیان و کارشناسان مجرب استفاده شود، گفت: عدم استفاده از دانشگاهیان و کارشناسان امروزه گریبان گیر حوزه حملونقل است. گران بودن ناوگان و نداشتن دیپلماسی واحد، حملونقل را دچار آسیب کرده است.
وی افزود: با توجه به فرسودگی ناوگان حملونقل که مانع رشد حملونقل داخلی و بینالمللی شده اگر چارهای برای آن اندیشیده نشود باید منتظر باشیم که ترانزیت کشور به ناوگان خارجی سپرده شود.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام نصرالله پژمانفر ظهر امروز در اولین همایش ملی «ترانزیت و حملونقل بینالمللی در مسیر توسعه اقتصادی» در مشهد، اظهار کرد: باید به بخش خصوصی اجازه ورود به حوزه حملونقل داده شود چرا که در این صورت شاهد رقابت، انگیزه و افزایش کیفیت خدمات خواهیم بود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه حملونقل یک فرصت بسیار خوب برای به خارج شدن از رکود اقتصادی است، افزود: متأسفانه در چند سال اخیر تمام امور در اختیار دولتها است که نه تنها کمککننده نیست بلکه بسیار مشکلآفرین است.
حجتالاسلام پژمانفر تصریح کرد: حفظ زنجیره از تولید تا مصرف امروزه از اهمیت خاصی برخوردار است. دنیا به سمت سرعت در حال پیشرفت است در حالی که ما در کشور درگیر بخشنامه هستیم. مجلس و دولت در رابطه با جاده ابریشم و عدم توجه به آن مقصر هستند اما باید با توجه به شرایط کشور برای امروز برنامهریزی درستی داشته باشیم.
در ادامه این همایش محمود امتی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از عناصر مهم در زمینه توسعه اقتصادی مباحث حملونقل است.
وی با بیان اینکه ترانزیت بعد از حوزه نفت و گردشگری بزرگترین مزیت اقتصادی در کشور محسوب میشود، افزود: این همایش برای بیان مشکلات و ارائه راهحل برای آنها برگزار شده است، قطعاً جزیرهای و جدا پرداختن به مشکلات باعث حل آنها نخواهد شد لذا باید با یک برنامهریزی همه جانبه در جهت رفع مسائل برآییم.
امتی با اشاره به اینکه حوزه حملونقل نگاه ویژه میطلبد، ادامه داد: در چندین سال گذشته مسیر جاده ابریشم با وجود اینکه در مسیر کریدور بینالمللی قرار دارد، کمرنگ شده است. اهمیت و نقش ترانزیت در اقتصاد ایران و مقایسه با کشورهای همسایه، قوانین و مقررات مخل در ترانزیت و چالشهای پیش رو، تعدد سازمانهای دخیل و نقش متولی واحد در توسعه ترانزیت و نقش دانشگاه در توسعه ترانزیت و حملونقل بینالمللی را از دیگر محورهای همایش معرفی کرد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید برای حل مشکلات از دانشگاهیان و کارشناسان مجرب استفاده شود، گفت: عدم استفاده از دانشگاهیان و کارشناسان امروزه گریبان گیر حوزه حملونقل است. گران بودن ناوگان و نداشتن دیپلماسی واحد، حملونقل را دچار آسیب کرده است.
وی افزود: با توجه به فرسودگی ناوگان حملونقل که مانع رشد حملونقل داخلی و بینالمللی شده اگر چارهای برای آن اندیشیده نشود باید منتظر باشیم که ترانزیت کشور به ناوگان خارجی سپرده شود.
کد خبر 4802424