450 نفر از تسهیلات بنیاد نخبگان استان مرکزی بهره‌مند شدند


450 نفر از تسهیلات بنیاد نخبگان استان مرکزی بهره‌مند شدند

خمین - ایرنا- رییس بنیاد علمی نخبگان استان مرکزی گفت: بیش از 450 نفر با آغاز فعالیت بنیاد نخبگان این استان تاکنون از تسهیلات این مرکز بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا، « حامد دیلمی عضدی» روز پنجشنبه در حاشیه هفتمین همایش آموزش ریاضی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات در قالب بسته‌های تحصیلی و حمایت از اختراعات و جذب در دستگاه‌های اجرایی و شرکت های دانش بنیان ارایه شده است.
وی، انواع کمک هزینه تحصیلی، مسکن، فرصت‌های مطالعاتی، تامین منابع مالی شرکت در همایش‌های داخلی و خارجی و امکان استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی را از موارد تسهیلات تحصیلی ارایه شده به نخبگان استان بیان کرد.
رییس بنیاد علمی نخبگان استان مرکزی اظهار داشت: در تسهیلات حمایت از اختراعات، طرح‌ها، ایده‌ها و اختراعاتی که از قابلیت تجاری‌سازی و ثبت شرکت برخوردار هستند، شناسایی و تسهیلاتی در قالب تسهیلات بانکی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
دیلمی عضدی ادامه داد: سقف تسهیلات بانکی برای اختراعات سطح یک که به منجر به تشکیل شرکت شود تا حدود پنج میلیارد ریال است.
وی با اشاره به اجرای طرح احمدی روشن برای نخستین بار در استان مرکزی گفت: در قالب این طرح از هسته پژوهشی و فناوری حمایت می‌شود.
رییس بنیاد علمی نخبگان استان مرکزی تصریح کرد: اجرای این طرح به افراد مستعد برای فعالیت به شکل گروها ی مسئله‌محوربا هدایت استاد راهنما کمک می‌کند.
دیلمی با بیان اینکه پنج گروه با حضور ۶۰ دانشجو و پنج استاد در قالب طرح احمدی روشن در استان مرکزی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: به این گروه‌ها مستمری ماهیانه، کمک هزینه انجام آزمایش و خرید تجهیزات پرداخت می‌شود.
وی افزود: طرح شهاب در مدارس با تغییر ساختار بنیاد علمی نخبگان و گروه سنی دانش‌آموزی تا پایان امسال در این حوزه گسترش پیدا می‌کند.
رییس بنیاد علمی نخبگان استان مرکزی از اجرای ۲ برنامه فرهنگی در سال جاری از سوی این بنیاد خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل آیین تکریم مفاخر فرهنگی استان و برنامه تکریم مفاخر ملی است که در استان مرکزی انجام می‌شود.
دیلمی اظهار داشت: در قالب آیین تکریم و الگوسازی مفاخر استان تکریم کاظم آشتیانی با هکاری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی بانک اطلاعات سرآمدان علمی، هنری و ادبی تصریح کرد: گردآوری این بانک اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف از امسال آغاز شده و در گام اول این طرح اطلاعات ۲۵ نفر از سرآمدان استان د رحوزه های علمی، هنری و ادبی ثبت شده است.
رییس بنیاد علمی نخبگان استان مرکزی افزود: پرورش نخبگان و باروری و شناخت استعدادهای دانش‌آموزان به‌ عنوان سرمایه های اجتماعی ضرورت جامعه است چرا که رشد و توسعه از مسیر نخبگی می‌گذرد.
دیلمی خاطرنشان کرد: کشف استعدادهای خاص محور برنامه راهبردی در حمایت و هدایتگری امور در بنیاد نخبگان استان است.
فرماندار خمین در این همایش گفت: ریاضی پایه همه علوم و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
« احمد طهرانی» افزود: با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی باید دانش‌آموزان را به ریاضی علاقه‌مند کرد و اجازه داد خودشان مسایل ریاضی را کشف کنند.
وی، ریاضی را یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین شاخه‌های دانش بشری بیان کرد و ادامه داد: ریاضیات در تمام دوران مورد نیاز انسان ها بوده و پایه و اساس زندگی بشر را تشکیل می‌دهد و افراد جامعه برای حل چالش‌های زندگی، تصمیم‌گیری دقیق و روش حل مسئله به ریاضی نیاز دارند.
فرماندار خمین، ارتباط دو سویه بین آموزش و پرورش، دانشگاه و صنعت را دراستقبال دانش آموزان از رشته ریاضی تاثیرگذار دانست.
رییس دانشگاه پیام نور خمین نیز در این همایش گفت: ریاضی معلم اخلاق است و می‌تواند جهانبینی دانش‌آموزان را تغییر دهد.
« شهرام رضایی» معلمان ریاضی را مربیان ذهن و رفتار دانش آموزان بیان کرد و افزود: ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر پرخاشگری با ریاضیات قابل حل است چرا که این علم روش‌های تجزیه و تحلیل، الگوپردازی و انطباق سازی را آموزش می‌دهد.
وی اظهار داشت: دبیران ریاضی در کلاس درس جرات پرسش را در دانش‌آموزان تقویت کنند و با ایجاد فضای با نشاط در کلاس ریاضی خلاقیت را در دانش‌آموزان ایجاد کنند.
مدیر خانه ریاضیات خمین نیز در این همایش گفت: همایش یک روزه آموزش ریاضی در استان مرکزی و بیست و یکمین گردهمایی عمومی سازی ریاضیات با هدف عمومی کردن ریاضیات و آشنایی معلمان ریاضی با دستاوردهای جدید این علم در خمین برگزار شد.
سید « مجید شریفی » افزود: ۳۸۰ آموزگار مقطع ابتدایی و دبیر مقطع متوسطه از ۱۵ منطقه استان مرکزی در این همایش شرکت کردند.
وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری همایش آموزش ریاضی پنج کارگاه آموزشی برای معملمان مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد.
در این همایش از ۵۰ نفر از پیشکسوتان حوزه های علمی تجلیل شد.
خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی