پژوهش یکی از اولویت‌ها در کرمانشاه است


کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه باتاکید بر اهمیت نقش پژوهش گفت: ‍ پژوهش‌های کاربردی برای تقویت زنجیره‌های ارزش استان در اولویت قرار دارد.

هدایت حاتمی پنجشنبه در دیدار پیراوی معاون پژوهشگاه سازمان استاندارد ایران ضمن تبریک هفته پژوهش به اهمیت تحقیق و پژوهش در توسعه یافتگی همه جانبه یک جامعه اشاره کرد و گفت: حاصل برخی تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در استان ما، طراحی چندین زنجیره ارزش در حوزه‌هایی مانند پشم، عسل، روغن کرمانشاهی، کشمش و...است که نشان از اهمیت پژوهش‌های کاربردی در توسعه اقتصادی می‌دهد.
وی افزود: دنیای امروز دوره کنشگری و خلاقیت است و برای موفقیت در دنیایی که هر لحظه در آن نیازهای جدیدی به وجود می‌آید باید دنبال نوآوری باشیم.
معاون استاندار کرمانشاه بیان داشت: خلق مزیت در توسعه و تقویت ظرفیت‌های بومی بسیار مهم است چون هم نگاه آینده نگری دارد و هم رشد اقتصادی و اشتغال پایدار را به همراه دارد و در این راه، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها می‌توانند با پژوهش کاربردی در خلق مزیت‌ها بسیار تاثیرگذار باشند.
حاتمی با تاکید بر این‌نکته که کرمانشاه سرشار از پتانسیل و در مقابل آن، درگیر مشکلات زیادی است، گفت: این تناقض نشان می‌دهد که عدم کنشگری و استفاده نکردن از مزیتها یکی از عوامل بروز این مشکلات است و زنجیره ارزش روغن کرمانشاهی یکی از همین ظرفیت‌های مغفول مانده است که با توجه به اینکه کرمانشاه در این زمینه دارای برند ملی و حتی بین‌المللی است اما نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم.
معاون استاندار کرمانشاه همچنین اظهار داشت: در حورزه پژوهش باید دنبال ایده های نو برویم و با ایجاد شبکه بر روی محورهای کاربردی برنامه ریزی کنیم و از دل این‌محورها عناوینی را استخراج‌کنیم که بتوانیم با آن هم‌افزایی ایجاد و از حالت جزیره ای خارج شویم.
حاتمی گفت: حمایت از پژوهش ها از اولویت‌های جدی ماست به شرطی که پژوهش ها جدی و کارا باشد و یکی از اولویت‌های ما پژوهش بر روی زنجیره‌های ارزش استان بویژه روغن کرمانشاهی است و از پژوهشگاه استاندارد کشور انتظار داریم در این زمینه ورود کند تا استان کرمانشاه از نتایج این پژوهش‌ها بهره‌مند شود.
در این دیدار پیراوی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی که در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: پژوهشگاه استاندارد کشور در زمینه آغاز پژوهش در رابطه با اولویت‌های زنجیره ارزش استان کرمانشاه بخصوص روغن حیوانی آمادگی دارد و تمام امکانات و قابلیت‌های خود را در رابطه با چگونگی توسعه و تکمیل زنجیره ‌های ارزش این استان بکار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط