رییس مرکز بزرگ اسلامی: علما دلسوز مردم باشند


رییس مرکز بزرگ اسلامی: علما دلسوز مردم باشند

سنندج - ایرنا - رییس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه عالمان دینی مایه خیر و برکت برای جامعه هستند، گفت: علما باید دلسوز مردم بوده و به دغدغه و مشکلات آنان توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد منتظری روز جمعه در آیین معارفه امام جمعه جدید سنندج اظهار داشت: باید قدر علما را دانست چرا که سال‌ها در جایگاه تبلیع و نشر دین تلاش کرده‌ و شایسته تقدیر هستند.
وی با بیان اینکه علما چراغ راه را برای مردم روشن می‌کنند، اضافه کرد: عالمان دینی مسیر هدایت و آگاهی به آموزه‌های دینی را برای ما مشخص می‌کنند، بنابراین قدردانی از آنان، سپاسگزاری از خداوند است.
رییس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: علما نیز باید با حُسن رفتار و سلوک مردمی و خدمتگزار جامعه باشند و برای انعکاس و رفع دغدغه‌های مردم تمام تلاش خود را بکار گیرند.
حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه براساس فرموده خداوند باید نسبت به والدین، فقرا و یتیمان نیکی کنیم، افزود: نماز جمعه محل یاد خداست و دل‌های مردم در روز جمعه برای رسیدن به کمال و سعادت دنیا و آخرت در کنار هم قرار می‌گیرند.
رییس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تاکید کرد: در این دنیای مادی که منجلاب فساد، پر از نگرانی‌ها و ناهنجاری‌ها است با یاد و ذکر خدا می‌توان آرامش داشت و این صفات و حالات خاص مومنان و مسلمانان است و تنها از این طریق قادر به دوری از آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

رییس مرکز بزرگ اسلامی: علما دلسوز مردم باشند

در این آیین که تعدادی از مسوولان استانی نیز حضور داشتند از زحمات ماموستا عبدالرحمن خدایی تقدیر و ماموستا فایق رستمی برای سه سال به عنوان امام جمعه جدید سنندج معرفی شد. همچنین ماموستا سیدمحسن حسینی نیز به عنوان امام جمعه موقت سنندج معرفی شد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان روز پنجشنبه ۲۸ آذر با صدور حکمی ماموستا فایق رستمی را به عنوان امام جمعه جدید سنندج منصوب کرده بود.
فایق رستمی فرزند عبدالقادر از خانواده مذهبی در روستای برده رشه مریوان است که در سال ۱۳۲۷ متولد شد و در حال حاضر نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز است و پیش از این نیز امام جمعه مسجد بهاران مریوان بود.
پیش از این ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج بود که دو هفته پیش و پس از رحلت ماموستا عبدالله حیدری به عنوان امام جمعه بانه منصوب و معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان