استقرار سیستم مسافت-سفر در آزادراه های کشور


استقرار سیستم مسافت-سفر در آزادراه های کشور

عصر خودرو- رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: با سیستماتیک کردن اخذ عوارض آزادراه ها مسافران به راحتی و بدون کمترین معطلی می توانند طی مسیر کرده و همچنین سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی به درستی منابع حاصله را برای توسعه جاده ها هزینه خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای پیمایشی شدن اخذ عوارض آزادراه ها، گفت: به طور حتم این سیستم موجب تحقق عدالت اجتماعی در بحث پرداخت عوارض آزادراهی میان مسافران خواهد شد.
عوارض خوردو
در تمام کشورها برای محاسبه عوارض جاده ای و آزادراهی سیستمی تحت عنوان مسافت-سفر وجود دارد که بر اساس آن میزان طی مسیر خودرو محاسبه شده و افراد به صورت آنلاین می توانند عوارض مربوطه را پرداخت کنند

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمام کشورها برای محاسبه عوارض جاده ای و آزادراهی سیستمی تحت عنوان مسافت-سفر وجود دارد که بر اساس آن میزان طی مسیر خودرو محاسبه شده و افراد به صورت آنلاین می توانند عوارض مربوطه را پرداخت کنند.
استقرار سیستم مسافت-سفر در آزادراه های کشور

وی گفت: حال قرار است که با برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی سیستم مسافت-سفر در آزادراه های دارای سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض نیز اجرایی شود که این مسئله آثار مثبتی را به دنبال خواهد داشت.
کاظم زاده تصریح کرد: البته شاید برخی مشکلات به ویژه در بحث تأمین تجهیزات کنترل خودرو وجود داشته باشد که وزارت راه و شهرسازی باید تمهیدات لازم را بیاندیشد.

تعرفه عوارض پیمایشی باید عادلانه تعیین شود
وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در بحث پیمایشی شدن اخذ عوارض آزادراه ها، موضوع میزان تعرفه تعیین شده برای این موضوع است، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید تعرفه را به گونه ای تعیین کند که به مسافران و مردم عادی فشاری وارد نشود.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم با سیستماتیک کردن اخذ عوارض آزادراه ها هم مسافران به راحتی و بدون کمترین معطلی می توانند طی مسیر کرده و هم اینکه سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی به درستی منابع حاصله را برای توسعه جاده ها هزینه خواهند کرد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی