ادامه تخلیه آب از مناطق آب گرفته


ادامه تخلیه آب از مناطق آب گرفته

بیشتر منازل آب گرفته در اهواز ، کارون ، آبادان و خرمشهر از آب تخلیه شده است اما روند امدادرسانی باید سرعت بگیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مراکز استان ها، استاندار خوزستان افزود : در شهرستان اهواز به جز شهرک دانشگاه و اطراف آن هیچ نقطه بحرانی وجود ندارد و در تلاش هستیم تا مشکل در این مناطق را حل کنند.

غلامرضا شریعتیبا بیان اینکه در مناطق شهرستان کارون از جمله امام حسین ، کوی منتظری و گاومیش آباد آب از منازل خارج شده است ادامه داد : در مناطق ایستگاه 11 و مقاومت شهرستان آبادان و کوی بهروز شهرستان خرمشهر نیز دچار مشکل آبگرفتگی می باشد و در تلاش هستیم تا این مناطق هم مشکلشان حل شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بارش اخیر موجب ریزش 17 میلیون متر مکعب شده است که در 50 سال اخیر سه بار این گونه بارش رخ داده بیان کرد : در برخی نقاط منطقه هشت شاهد ریزش زمین بوده ایم که در حال حل این مشکل هستیم.

شریعتی گفت : در جریان آبگرفتگی ها شاهد حضور مردم ، نیروهای مسلح و دیگر سازمان ها و دستگاه های اجرایی می باشیم که پای کار هستند .

توزیع 2 هزار بسته کالا در مناطق آب گرفته
2 هزار بسته کالا بین خانوارهای آسیب دیده از بارش های اخیر توزیع می شود.

معاون مدیر ارشد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان خوزستان گفت : این بسته ها شامل پتو ، فرش ، یخچال و اجاق گاز می باشد که به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ارسال می شود.

عبدالعزیز فدعمی افزود : این بسته ها ظرف یک تا دو روز آینده به این مناطق اعزام و توزیع می شود.
وی ادامه داد : همچنین از زمان وقوع بارش شدید و آبگرفتگی 20 دستگاه لجن کش ، پتو ، چادر ، دارو ، چکمه و لباس بارانی در مناطق آب گرفته توزیع شده است.
معاون مدیر ارشد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بیان کرد : روزانه سه هزار پرس غذای گرم پخت و بین افراد آسیب دیده از بارشهای اخیر توزیع می شود.
فدعمی همچنین از اعزام دو کاروان درمانی سلامت احسان به مناطق آب گرفته خبر داد.

تقدیر از عملکرد صدا و سیما در انعکاس مشکلات فاضلاب خوزستان
نماینده ولی فقیه در خوزستان از عملکرد مراکز صدا و سیمای خوزستان و آبادان تقدیر کرد

حجت الالسلام و المسلمین موسوی فرد گفت : در این چند روز با انعکاس مشکلات و با تلاش مرتب صداوسیمای خوزستان و آبادان که خداوند جزای خیر به این عزیزان بدهد ،تقریبا تمام مسئولان باورشان شده که خوزستان مشکل دارد.

امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد : کل مسئولان کشور در تراز بالا مطلع هستند که خوزستان مشکل دارد ولی باز از صدا و سیما می خواهم ؛ در کنار همصدایی مردم و مسئولان ضمن تاکید بر اقدامات صورت گرفته و نشان دادن آنها ؛ مشکلات را به گوش مسئولان کشوری برسانند.

چند روز پس از باران
مشکلات پس از بارندگی در برخی مناطق آبادان همچنان باقی است

گزارش‌های میدانی خبرنگاران ما از سطح شهر و مناطقی که دچار آبگرفتگی شده اند حاکی از آن است که ساکنان کوی ولیعصر، ایستگاه ۶ تا ۱۱ و منطقه دویسیا در آبادان همچنان گرفتار آبگرفتگی هستند.

بر اساس این گزارش ها در خرمشهر هم کوی مالک اشتر و کوی بهروز عمده ترین مناطقی هستند که از باران ۴ روز گذشته هنوز با مشکلاتی روبه رو هستند.

آنها مشکلات خود را ناشی از بالا زدگی فاضلاب و عدم خروج آب از محله و خانه شان می دانند

معاون فرماندار ویژه آبادان گفته از استان های مختلف برای رفع این مشکلات پمپ دریافت کرده و مشکلات آبگرفتگی در حال رفع است اما نبود زیرساخت‌های مناسب سابقه مشکل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید