منتظران واقعی هرگز برای دنیا، دین خود را ذبح نمی‌کنند


 منتظران واقعی هرگز برای دنیا، دین خود را ذبح نمی‌کنند

حجت‌الاسلام شهاب تاکید کرد:‌ از کم بودن تعداد منتظران واقعی هراس به خود راه ندهید، هر یک نفر آنها جای 10 هزار نفر یا حتی صد هزار نفر کار می‌کند زیرا خداوند به برکت معرفت و ادراکی که دارند به آنها قدرت زیادی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سید عبدالحمید شهاب» امروز (جمعه، ۲۹ آذرماه) در مراسم دعای ندبه مهدیه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: از موضوعات مطرح در مهدویت چندین مقدمه اساسی و بنیادین در وظایف منتظران امام عصر است.

این استاد حوزه علمیه افزود:‌ اگر شخص به مفهوم و حقیقت انتظار قائل باشد نسبت به وظایف فردی و اجتماعی یک منتظر معرفت کسب می‌کند.

وی با بیان اینکه انتظار بدون مقدمه عقلایی نیست در مفهوم دینی هم جایی ندارد، تصریح کرد:‌ منتظر باید عبادت، تقوا و عمل صالح داشته باشد اما پیش از این موارد باید به برخی مسائل دیگر همچون وظایف منتظران حقیقی آگاهی داشته باشد.

حجت‌الاسلام شهاب با بیان اینکه ساعات غیبت بدترین و سخت‌ترین ساعات است، اظهار کرد: کسانی که اصول کاربردی و عملی، وظایف فردی اجتماعی دینی خود را به بهترین نحو انجام می دهند عملا از جمله منتظران واقعی امام زمان(عج) هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات نخستین موضوع و مقدمه که باید منتظر آن را در ذهن خود نهادینه کند شان و جایگاه منتظر نزد خداوند است که اگر آن را درک کند مقید‌تر خواهد شد، ابراز کرد: منتظر واقعی بر اساس جایگاهی که دارد نسبت به گناه، ربا، رشوه، تجمل‌گرایی نه تنها تمایل پیدا نمی‌کند بلکه همواره به انجام خیرات تمایل دارد.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، بیان کرد:‌ ایشان می فرمایند: اگر در زمان ظهور قائم بودم به او خدمت می‌کردم، اگر یکی از شما بمیرد در حالی که برای ظهور امام عصر(عج) منتظر باشد مثل کسی است که در معیت امام زمان(عج) و در خیمه ایشان نشسته است.

حجت‌الاسلام شهاب با بیان اینکه آیه تطهیر در شان ائمه معصومین(ع) نازل شده است، گفت: شان منتظر امام مهدی(عج) این است که در رکاب پیامبر خدا(ص) به شهادت رسیده باشد.

وی افزود:‌ کسی که برای امر ظهور مهدی(عج) ما منتظر است همچون کسی است که در خون خود غلطان است و در راه دین خدا جان می‌دهد، آیا ما این جایگاه را درک کرده ایم؟، منتظر واقعی هرگز برای دنیا دین خود را ذبح نمی‌کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه معرفت منتظر واقعی در سطح بالایی است، ابراز کرد: از کم بودن تعداد منتظران واقعی هراس به خود راه ندهید هر یک نفر آنها جای ۱۰ هزار نفر یا حتی صدهزار نفر کار می‌کند زیرا خداوند به برکت معرفت و ادراکی که دارند به آنها قدرت زیادی می‌دهد.

حجت‌الاسلام شهاب با بیان اینکه منتظر بودن فریضه ای واجب است، گفت:‌ کسی که قائل به امامت امام زمان(عج) باشد دل امام خود را به درد نمی‌آورد، منتظران واقعی بر همه مردم زمان خود برتری دارند.

وی با بیان اینکه در عصر غیبت به هر همنشینی لبیک نگویید زیرا بسیاری شبهه‌ناک هستند، خاطرنشان کرد: منتظران واقعی راست کردار و خالص برای خدا هستند در خلوت و جلوت دل‌ آنها با امام زمان(عج) است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !