گروه‌های جهادی در آبگرفتگی خوزستان وارد عمل شدند


گروه‌های جهادی در آبگرفتگی خوزستان وارد عمل شدند

اهواز - ایرنا - فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه گروه‌های جهادی از ظرفیت هایی هستندکه مخلصانه در جهت خدمت به مردم همواره پای کار هستند و در آبگرفتگی اخیر نیز با تمام ظرفیت وارد میدان شدند گفت: گروه‌های جهادی برای تعمیر و بازسازی منازل آسیب دیده ناشی از آبگرفتگی اخیر در اهواز و کارون اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین اقدامات بسیج و سپاه برای خدمت به مردم آسیب دیده ناشی از آبگرفتگی در نقاط مختلف خوزستان بیان کرد: در پی بارندگی شدید دوشنبه گذشته در استان خوزستان، شهرهای اهواز، آبادان ، خرمشهر و کوت عبدا... دچار آبگرفتگی شدند که شرایط در برخی مناطق بحرانی بود.

وی افزود: کوت عبدا... مرکز شهرستان کارون از مناطقی بود که نسبت به سایر نقاط بیشتر دچار آبگرفتگی شد و آب های سطحی وارد منازل شده و خسارت زیادی را به اموال مردم وارد کرد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: همچنین مناطقی نظیر چهار راه زند ، خیابان ادهم، کوی معین زاده، شهرک دانشگاه، کیانشهر ، کمپلو ، کوی علوی ،عین دو و باهنر در اهواز با آبگرفتگی گسترده همراه بودند که تردد را برای شهروندان دشوار کرده بود.

وی ادامه داد: سپاه و بسیج نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود در کنار دولت برای تخلیه آب از مناطق مختلف با تمام ظرفیت وارد میدان شدند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: در برخی مناطق حدود یک متر آب وارد منازل شده بود که بسیجیان به کمک مردم این مناطق رفتند و در زمینه امدادرسانی نیز اقداماتی خوبی صورت گرفت.

وی افزود: نیروهای سپاه و بسیج در زمینه تامین و پخت غذا برای مردم آسیب دیده اقدامات خوبی را در دستور کار قرار دادند که این خدمت رسانی همچنان ادامه دارد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: شرکت ها و نهادهای مختلف خوزستان نیز برای خدمت رسانی وارد میدان شدند و تعامل خوبی با سپاه و بسیج داشتند.

وی افزود: تامین و ارسال آب معدنی به مناطق آسیب دیده نیز از دیگر خدماتی بود که توسط نیروهای بسیج و سپاه ارایه شد.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور یادآور شد: همچنین استفاده از ظرفیت پمپ های فشار قوی برای تخلیه آب از مناطق مختلف اهواز و کارون از دیگر خدماتی بود که از سوی سپاه خوزستان ارایه شد.

وی بیان کرد : اکنون بخش قابل توجهی از آب های سطحی از مناطق اهواز و کارون تخلیه شده و انتظار می رود تا ۴۸ ساعت آینده با هم افزایی صورت گرفته و امکاناتی که وارد مناطق شده آب به صورت کامل تخلیه شود.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: اگرچه اکنون تخلیه آب های سطحی در اولویت قرار گرفته اما خسارت‌ زیادی به مردم وارد و زندگی آنها مختل شده که باید در این خصوص نیز تلاش زیادی صورت گیرد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی نیاز است که همانند سیل فروردین‌ امسال، تسهیلات ویژه‌ای برای مردم آسیب‌دیده در نظر گرفته شود تا بتوانند به زندگی عادی بازگردد.

وی افزود: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی بارش های اخیر در خوزستان در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده که انتظار می رود برای جلوگیری از وقوع چنین بحران های از تجهیزات مناسب استفاده و بر تعداد پمپ های تخلیه آب در مناطق افزوده شود.

وی گفت: اکنون افزایش ظرفیت برای تخلیه آب از طریق لوله گذاری و هدایت آن به سمت رودخانه انجام شده و انتظار می رود با انجام این اقدامات دیگر نگرانی برای بارش های آینده نداشته باشیم.

بارندگی عصر دوشنبه باعث آبگرفتگی بسیاری از مناطق خوزستان شد که شهرستان اهواز و کارون به نسبت سایر استان ها بیشترین آسیب را دیدند.

هم اکنون آب های سطحی در بیشتر مناطق خوزستان از جمله کوت عبدا...از منازل تخلیه شده اما آبگرفتگی در شهرک دانشگاه اهواز همچنان تردد شهروندان را مختل کرده که دستگاه‌های اجرایی با تمام ظرفیت برای تخلیه آب این منطقه در محل حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»