صدای قدم‌های عشق...


صدای قدم‌های عشق...

کارشناس روانشناسی عمومی عنوان کرد: در آشنایی پیش از ازدواج باید به پنج منبع جذابیت شامل ظاهری، شخصیتی، موقعیت اجتماعی، شباهت‌ها و تضادها توجه کرد.

محبوبه باقری نژاد در کارگاه آموزش مهارت های پیش از ازدواج گفت: ازدواج نقطه عطفی در زندگی انسان است و یکی از مهمترین تصمیمات طول زندگی هر فرد است.

وی افزود: در واقع ازدواج فرآیندی از کنش متقابل بین زن و مرد و یک پیوند عاطفی، قانونی، اجتماعی، قانونی و شرعی است که ما برای این تصمیم مهم نیاز به آموزش داریم.

دانش پژوه ارشد دانشگاه خلیج فارس با اشاره به برخی روش های آشنایی اظهار کرد: روش سنتی یا معرفی کردن، روش آشنایی فردی که شامل آشنایی در محیط های طبیعی مانند محل کار، خانواده، دوستان و آشنایان، دیگری آشنایی در دنیای مجازی که آشنایی در محیط مجازی به شرطی خوب است که طرفین هر چه زودتر با نظارت و اطلاع خانواده ها یکدیگر را در دنیای واقعی ملاقات کنند.

این روانشناس با اشاره به مراحل ازدواج گفت: آشنایی، نامزدی، عقد و ازدواج مراحل مختلفی است که در این جلسه ما به دوران آشنایی می پردازیم. در آشنایی باید به پنج منبع جذابیت توجه کنیم؛ جذابیت ظاهری، جذابیت شخصیتی، جذابیت موقعیت اجتماعی، جذابیت شباهت‌هایی که با هم داریم و جذابیت تضادها و تفاوت هایی که با هم داریم.

باقری نژاد خاطرنشان کرد: در ابتدا باید بررسی کنیم که همسر آینده ما از هر کدام از منابع جذابیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد و حتما یک تا سه اولویت داشته باشیم که اگر فرد مورد نظر ما این یک تا سه اولویت نداشت اصلا وارد رابطه با آن فرد نشویم. پس در تصمیم گیری برای ازدواج معیارهای خود را دقیق انتخاب کنید و باید و نبایدهای خود را مشخص نمایید.

وی یادآور شد: دیوید میس می گوید "هیچ چیز در جهان نمی تواند زندگی انسان ها را شاداب تر و بهتر کند مگر افزایش ازدواج های موفق."

بخشی از فعالیت های آموزشی کارگاه صدای قدم‌های عشق

*تمرین جذابیت شنیداری به این صورت که یکی از حاضرین داوطلبانه در جلوی کلاس بر روی یک صندلی طوری بنشیند که نتواند کسی را ببیند. به طور تصادفی چند نفر در نقاطی از کلاس مشخص و به هر یک شماره ای از یک تا پنج اختصاص داده شد. سپس از آنها خواسته شد به ترتیب جمله کوتاهی را که از قبل تهیه شده بخوانند. از فرد مقابل نیز خواسته شد به صدای گویندگان جمله به‌ طور دقیق گوش کند. (باید از اینکه داوطلب با هیچکدام از افراد آشنایی قبلی نداشته مطمئن شد) بعد از تمام شدن این مرحله از او پرسیده شد که کدامیک از صداها بر حسب شماره تعیین شده برایش گیراتر از دیگران بوده است.

در مرحله دوم ترکیب عددی گویندگان عوض شد و یا جابه جا شدند و در عین حال چند نفر افراد جدید نیز به آنها اضافه شد و دوباره تمرین توسط حاضران اجرا شد و از فرد خواسته شد تا یک شماره را بازگو کند که با وجود تکرار هر بار نتیجه یکسانی به دست آمد.

*از داوطلب خواسته شد تا علت انتخاب صدای مورد نظر را برای کلاس بگوید، این تمرینی برای جذابیت شنیداری بود که جزئی از جذابیت ظاهری است.

*برای بقیه منابع جذابیت ها شرکت کننده ها با کمک مدرس ویژگی های همسر آینده خود را می نوشتند و روی کاغذ فلیپ چارت نصب می کردند و در آخر نتیجه می گرفتند که جذب آدم شبیه به خود می‌شوند یا متفاوت با خود.

*در آخر هم اثر هاله ای با روش ایفای نقش آموزش داده شد، که شرکت کنندگان یاد بگیرند که یک صفت خوب فرد می‌تواند بقیه صفات او را نیز تحت تاثیر قرار دهد و ما به اشتباه تحت تاثیر این صفت فکر کنیم شخص صفت هایی که دارا نیست را هم دارد و دچار بیش تعمیمی شویم.

به گزارش ایسنا، کارگاه "صدای قدم‌های عشق..." با محور آموزش های پیش از ازدواج توسط موسسه اندیشمندان و با حضور علاقمندان برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط