انسان در اثر گناه به گرفتاری و زندگی سخت دچار می‌شود


 انسان در اثر گناه به گرفتاری و زندگی سخت دچار می‌شود

حجت‌الاسلام هاشمیان با بیان‌اینکه انسان در اثر گناه به گرفتاری و زندگی سخت دچار می‌شود، گفت: آلودگی هوا و سیل نتیجه عملکرد نادرست مدیران و مسئولان است و این هم نوعی بلا و گرفتاری است که در اثر عملکرد نادرست رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «هاشمیان» در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و با اشاره به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع)، اظهار کرد: گاهی یک سخن نامربوط، نعمتی را از انسان سلب می‌کند کما اینکه گاهی یک قرص کوچک اشتباه انسان را به کما می‌برد.

این استاد حوزه علمیه درباره آیه ۳۹ و ۴۰ سوره مبارکه عنکبوت، تصریح کرد: خداوند حضرت موسی(ع)‌ را با آیات روشن به سوی فرعون، هامان و قارون فرستاد اما آنها استکبار ورزیدند و به علت گناه گرفتار عذاب الهی شدند.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از گرفتاری‌های بشر ناشی از گناهان او است، ابراز کرد: امروز آمار بالای سرقت، خودکشی، قتل، خلاف، زندانیان ناشی از گناهانی است که به عذاب تبدیل شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان افزود: امروز آلودگی هوا و سیل نتیجه عملکرد نادرست مدیران و مسئولان است و این هم نوعی بلا و گرفتاری است که در اثر عملکرد نادرست رخ می دهد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان در اثر گناه به گرفتاری و زندگی سخت دچار می‌شود، اظهار کرد: امروز بسیاری از مادران به امید کسب درآمد فرزندان خود را به مهدکودک می‌سپارند که جایگاه عاطفی برای کودکان ندارد و به این فکر نمی‌کنند که در آینده نیز همین کودک با آنان چنین خواهد کرد و آنها را به خانه سالمندان خواهد سپرد.

وی ادامه داد: زمانی که کودکان از والدین خود درس خیر و نیکی بگیرند آنها هم اهل نیکی خواهند شد.

حجت‌الاسلام هاشمیان درباره ارزش و اهمیت نیکی به والدین، بیان کرد: کسانی که به والدین خود نیکی کنند به طور قطع در دنیا و آخرت نیکی را برداشت می‌کنند در این زمینه که بهترین عمل صالح است انسان باید بر خواهر و برادر خود در آن سبقت داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن از جمله سوره مبارکه حشر انسان را به کسب تقوا توصیه و سفارش می‌کند، گفت: ما باید قرآن را به خوبی مطالعه کرده و درباره آیات آن تدبر کنیم چراکه مطالب بسیار باارزش تربیتی، رفتاری و اخلاقی دارد که در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

وی درباره ارزش و اهمیت کنترل نفس اماره، اظهار کرد: نفس اماره همواره انسان را به رذایل اخلاقی هدایت می‌کند اگر انسان بتواند آن را کنترل کرده و بر خلاف آن عمل کند به سعادت و رستگاری خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه گناهکاران در دنیا و آخرت خود را دچار عذاب می‌کنند، تاکید کرد:‌ خداوند این همه نعمت را در اختیار انسان قرار داده است که او را بندگی کنند نه اینکه دنبال گناه باشند.

این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: برای رسیدن به بهشت باید انسان به خداوند ایمان آورده و عمل صالح انجام دهد و در این مسیر با استقامت و توکل بر خداوند حرکت کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)