نیاز جامعه به زنان متخصص انکار نشدنی‌ است ‌


نیاز جامعه به زنان متخصص انکار نشدنی‌ است ‌

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نشر دیدگاه رهبرمعظم انقلاب در حوزه زن، خانواده و سبک زندگی می‌پردازد. این صفحه به‌تازگی پرونده‌ ویژه‌‌‌ای را با موضوع خانه‌داری برای بررسی ابعاد نقشِ «خانه‌داری و مادریِ زنان» براساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی در اینستاگرام باز کرده...

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نشر دیدگاه رهبرمعظم انقلاب در حوزه زن، خانواده و سبک زندگی می‌پردازد. این صفحه به‌تازگی پرونده‌ ویژه‌‌‌ای را با موضوع خانه‌داری برای بررسی ابعاد نقشِ «خانه‌داری و مادریِ زنان» براساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی در اینستاگرام باز کرده است.

از این رو صفحه مجازی ریحانه در جدیدترین پست اینستاگرام خود به نیاز جامعه به حضوز زنان متخصص در عرصه‌های مختلف پرداخت و نوشت:

نیاز جامعه به زنان متخصص انکار نشدنی‌ است
‌امروز تکلیف برای زن‌ها، بیشتر از مردهاست؛ اگر چه درجامعه‌ ما، آموزش رشته‌های مختلف علوم که برای ساختن این جامعه لازم می‌باشد، برای همه فریضه است. کسب علم فقط یک امتیاز نیست که کسی بخواهد به جایی برسد و شغل پُردرآمدی داشته باشد؛ مسأله این است که کسانی که میتوانند درس بخوانند، واجب است که درس بخوانند و تخصص‌ها را پیدا کنند.» رهبر انقلاب ۱۳۶۸/۱۰/۲۶

جامعه به زنان متخصص نیاز دارد
بنشینید و یک بار برای همیشه با این موضوع کنار بیایید که جامعه به زنان متخصص و متبحر در زمینه‌های مختلف احتیاج دارد. مدرسه به معلم‌های زن باانگیزه محتاج است، مطبوعات به نویسنده و خبرنگار زن محقق نیازمند است، به پزشک و مربی و مشاور و روانشناس معتقد زن و… مهم این است که گوشه ذهن‌تان برنامه و انگیزه‌ای برای این زمینه‌ها داشته باشید.


الویت اول یا دوم؟
برای یک‌ زن الویت خانواده بالاتر از کارهای دیگر است. اما می‌توان در کنار حفظ خانواده برای فعالیت‌های دیگر هم برنامه‌ریزی کرد. قطعا شرایط پیچیده‌تر خواهد شد، اما همیشه خانم‌ها راه حلی برای این شرایط در آستین دارند.

با بچه کوچک چه کنیم؟!
بهتر است عجله نکنید و بازه‌های زمانی مشخصی را برای خود تعریف کنید تا طی آن به همه امور زندگی مسلط باشید. مثلا می‌توانید این‌طور برنامه‌ریزی کنید که در بازه ۲۲ تا ۳۰ سالگی فرزندان خود را به دنیا بیاورید و پرورش دهید و زمانی که آن‌ها به مدرسه و پیش‌دبستانی رفتند خود را برای حضور در حوزه و دانشگاه و جامعه آماده کنید. با این روش نه نگران جدایی‌های اضطراب ساز سال‌های اول هستید و نه نگران عقب افتادن خودتان از هدف‌ها و آرمان‌ها.


پویایی در خانه را فراموش نکنید
احتمال دارد بگویید بعد از سال‌ها خانه نشینی دیگر انگیزه و روحیه پژوهش را ندارید. می‌توانید در این سال‌ها با استفاده از کلاس‌های آنلاین، اپلیکیشن‌های آموزشی و… خود را به روز نگه دارید و حتی برای همایش‌های مرتبط با حوزه تحصیلی‌تان مقاله تدوین نمایید.


مطابق با شرایط شما
می‌توانید شرایط کاری خود را به شکلی تعریف کنید تا فقط صبح‌ها تا ظهر یعنی تا قبل از بازگشت بچه‌ها از مدرسه در خانه باشید. اگر شرایط کار کردن به صورت ساعتی و پاره‌وقت را قبول کنید و با آن کنار بیایید می‌توانید هم حضور فعال در اجتماع را داشته باشید و هم مدیریت خانه را به درستی انجام بدهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا