آلودگی هوا قصه تکراری روزهای سرد سال


آلودگی هوا قصه تکراری روزهای سرد سال

استنشاق مواد آلاینده معلق در هوا باعث بروز عوارضی از قبیل پرخاشگری، افسردگی و حتی فراموشی و سرطان در افراد می‌شود.

اتاق خبر 24:
هر ساله با شروع فصل سرما شاهد مهمان‌های ناخوانده‌ای هستیم که قصدشان گرفتن نفس شهر است؛ مهمان‌هایی که امسال یکی از آن‌ها با نام آلودگی هوا زودتر از سال‌های گذشته شاهد ظهورش در کشورمان بودیم، مهمانی که با ورود غافلگیرانه‌اش مسئولان کشور را به تلاطم انداخت تا مواد آلوده‌ معلق در هوا سریع‌تر از کشور خارج شوند، اما مسئولان همانند سال‌های گذشته یا انگشت اتهام را به سمت همدیگر نشانه گرفتند یا گردن باد می‌اندازند و مانند همیشه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و در نهایت راهکار‌های همیشگی خود را مانند تعطیلی‌های پیاپی مدارس و طرح زوج و فرد کردن ماشین‌ها را پیش می‌کشند.
اما سوال اینجاست که آیا این راهکار‌ها طی سال‌های گذشته برای کاهش آلودگی هوا جواب داد که امسال هم دوباره مطرح شد؟ این روز‌ها نفس همه‌ شهر‌های ایران از آلودگی هوا به شماره افتاده است، تا حدی که میزان آلودگی‌ها مرز هشدار را هم رد کرده است، اما دریغ از یک ابراز نگرانی از سوی مسئولان مربوطه که چرا حال و هوای این روز‌ها به قدری خطرناک است. یکی از دلایل آلودگی این روز‌ها، علاوه بر ماشین‌ها، کارخانه‌ها هستند که با تولیدات شبانه‌روزی، نفس شهر را می‌گیرند.

جعفریان در این راستا ادامه داد: برخی آلاینده‌ها و فلزات سنگین از جمله اکسیدها، نیتروژن، دی اکسید کربن، جیوه، سرب، می‌توانند سلامت افراد جامعه را تحت الشعاع بیماری‌های نظیر قلبی عروقی، تنفسی و سرطان قرار دهند، لذا به افراد توصیه می‌شود برای جلوگیری از چنین بیماری‌هایی از لبنیات، میوه جات و سبزیجات سبز رنگ فراوان استفاده کنند، زیرا این خوراکی‌ها علاوه بر مانع ورود سرب و آلاینده‌های خطرناک به سیستم ایمنی بدن می‌توانند در جهت دفع آن‌ها نیز موثر باشند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...